قصه، بهترین ابزار برای کشت بذر‌ ایمان در دل و قلب کودکان است

فاطمی با اشاره به اهمیت توجه به قصه گویی برای شکل گیری هویت فرزندانمان گفت: قصه بهترین ابزار برای کشت بذر‌ ایمان در دل و قلب کودکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مهران فاطمی استاندار یزد پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: قصه بهترین ابزار برای کشت بذر‌ ایمان در دل و قلب کودکان است و اگر ‌ایمان نباشد هیچ شخصیت درستی شکل نخواهد گرفت.

 

وی افزود: با وجود همه پیشرفت‌ها در حوزه‌های فناوری، سرگرمی، اوقات فراغت و فرهنگ‌سازی در عصر جدید، هیچ چیزی نتوانسته جای قصه‌گویی را بگیرد.

 

استاندار یزد بیان کرد: یکی از مهمترین ابزار‌ها برای ساخت شخصیت کودکان و نوجوانان، قصه است و عمده شخصیتمان نیز مرهون قصه‌های مادربزرگ‌ها، پدربزرگ‌ها و پدرمان و مادران است. قصه‌های قدیمی پُر از حکمت و مسائل آموزنده است.

فاطمی بیان کرد: شاید سرگرمی محض آموزنده نباشد و آموزش خشک نیز این تأثیرگذاری را نداشته باشد اما امروز نیازمند سرگرم‌آموزی هستیم تا بتوانیم جواب گرفته و شخصیت کودکان را تشکیل دهیم.



استاندار یزد بیان کرد: معرفت، معرفه عمل و همچنین شناخت و‌ ایمان، مقدمه عمل صالح است؛ این قصه‌گو‌ها هستند که با محتوای خود می‌توانند این مسیر را دنبال کنند.

 

کد خبر 1247629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha