مهم‎‌ترین نقش زن، پرورش نسل آینده برای ظهور حضرت حجت(عج) است/ ایران امروز با قدرت ایمان ناممکن‌ها را ممکن کرده است

«ولاء ابراهیم حمود» پژوهشگر و نویسنده لبنانی نقش زن در تمدن نوین اسلامی را نقش پیشرو دانست و گفت: زن با عشق به انسان سازی و پرورش نسل آینده می پردازد، زیرا مهم‌ترین نقش زن این است که با پرورش نسل آینده زمینه را برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم کند.

«ولاء ابراهیم حمود» پژوهشگر و نویسنده و فعال اجتماعی لبنان در گفتگو با خبرنگار جهان اسلام خبرگزاری شبستان در پاسخ به نقش و جایگاه زنان در تمدن سازی نوین اسلامی، گفت: زن در تمدن نوین اسلامی نقش پیشگامی دارد. او رهبر، پیشرو، هدایت کننده و راهنما به سمت مسیر و راه امن است.

 

این پژوهشگر لبنانی ادامه داد: زن حقوق کامل خود و آسایش خود را از قرآن گرفته است که آن را به تمام افق های رشد انسانی منتقل می کند. مهم‌ترین نقش زن، انسان سازی، زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود.

 

ولاء حمود که مادر شهید است، تاکید کرد: زنان همه جامعه با عشق و لطافت زندگی خود را اداره می کنند. با عشق زن، هستی ساخته می شود، با عشق زن، انسان سازی می شود و با عشق زن زندگی بنا می شود، زیرا خدا عشق و حقیقت است و زنان شیرین‌ترین مخلوق خداوند در این زمین هستند.

 

این فعال اجتماعی لبنانی درپاسخ به این پرسش که چگونه از سیره فاطمی برای ارتقای ارزش‌های زن در جامعه استفاده کنیم، گفت:  از سیره حضرت زهرا(س) هر روز بیش از پیش می توان آموخت. سیره حضرت زهرا(س) محو شدنی نیست و به هیچ وجه افول پذیر نیست. اقتدا به حضرت زهرا(ع) اولا تاریکی روح و روان را برطرف می کند، سپس راه‌‌ها باز می شود و امتداد می یابد. راه‌ها آسان و هموار و روشن است و به فضل خداوند و پیامبر (ص) و ائمه(ع) به آنچه می خواهیم می رسیم.

 

این نویسنده لبنانی افزود: الگوی ما حضرت زهرا(س) است،ایشان مادر همه ماست. همانگونه که گفته شد حضرت زهرا(س) همه مهربانی و همه عشق است.

 

ولاء حمود گفت: زنان ظرفیت‌های بسیاری دارند که می توانند از آن برای ارتقای جایگاه زنان مسلمان استفاده کنند. خداوند متعال در حدیث قدسی می فرماید: « عبدی أطعنی أجعلک مثلی، أنا حیّ لا اموت اجعلک حیّا لا تموت، أنا غنیّ لا أفتقر أجعلک غنیّا لا تفتقر، انا اقول للاشیاء کن فیکون و انت تقول للاشیاء کن فیکون» (بنده‏ ی من، مرا اطاعت کن تا تو را مثل خود سازم. من زنده ای هستم که نمی میرم، تو را هم زنده ای قرار دهم که نمیری. من دارایی هستم که فقیر نمی ‏شوم، تو هم چنان سازم که فقیر نگردی. من هر چه را اراده کنم می شود، تو را هم چنان قرار دهم که هر چه بشود.). اینجاست که زن در این مسیر تصمیم گیری می کند و گام اول را با یقین به خدا برمی دارد.

 

این پژوهشگر لبنانی درباره انتقال سبک زندگی اسلامی به نسل آینده گفت: سبک زندگی اسلامی مبتنی بر تعلیم و تربیت و تکیه بر نسل سازی، فرزندآوری است. همه فرزندان از رحم مادر تربیت می شوند و پرورش می یابند. بلکه این کارها با ریاضت‌های معنوی مادر امکان پذیر می شود. با تلاوت قرآن و کارهای نیک در مسیر زندگی امکان پذیر است. من نمی گویم که منزوی شویم. بلکه باید در نماز از خداوند خواست و از او کمک طلبید. همه موفقیت‌ها به نماز بازمی گردد. نماز راه معراج به خداست. نقطه شروع حرکت به خدا و زندگی از نماز است.

 

ولاء حمود درباره تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر جوامع دیگر گفت: یقینا انقلاب اسلامی امروز توانسته در بیشتر کشورهای جهان تاثیر بگذارد.این نفوذ و نزدیکی به همه کشورها به خاطر هیبت، اعتبار و محبت ایران است. انقلاب ایران امروز به تمام ملت های کره زمین نفوذ کرده است. هرکه حقیقت را بفهمد، ارزش ایران را می داند و هرکس از حقیقت فاصله بگیرد، از ایران دور شده است.

 

وی ادامه داد: ایران امروز قطب و مرکز ثقل و نقطه جاذبه اصلی است که مردم با عزت و کرامت زندگی می کنند. ایران همه شئونات زندگی انسان را مهیا می کند و حتی ناممکن ها را با قدرت و ایمان به خدا ممکن می کند. ایران توانسته است با تمسک به ملت و رهبری خود و همه توانایی‌هایش و تمسک به تقوای الهی و خداوند به بالاترین اهداف خود برسد.

کد خبر 1247636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha