سید حسن نصرالله : لبنان رئیس جمهوری شجاع می خواهد که آماده فداکاری باشد و به تهدید آمریکایی‌ها اهمیتی ندهد

سید حسن نصرالله، سی امین سالگرد راه اندازی مرکز مطالعات و مستندسازی گفت: این مرکز بهترین حلقه ارتباطی بین حزب الله و نخبگان و کارشناسان و متخصصان است، ما رئیس جمهوری شجاع می خواهیم که آماده فداکاری باشد و به تهدید آمریکایی‌ها اهمیتی ندهد

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان  امروز (پنجشنبه 29 دی) در سی امین سالگرد راه اندازی مرکز مطالعات و مستندسازی، گفت:  ما در مسیر خود دستاوردها را به فرد یا افراد خاصی نسبت نمی دهیم. زیرا معتقدیم که این دستاوردها نتیجه تلاش های جمعی است. این سالگرد به منزله قدردانی از تلاش برادران و خواهران این مرکز و دستاوردهای آنها و تشکر از تلاش ها و زحمات شان و از سوی دیگر روشنگری درباره دستاوردها و پیشنهادات این مرکز به عنوان یکی از پایگاه‌های درخشان و تاثیرگذار است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سی سال پیش،  ایده مرکز مطالعات توسعه مطرح شد که براساس آن این مرکز تاسیس شد و این مسئله بیانگر توجه حزب الله به توسعه و امور زندگی است. حزب الله همچنان می خواهد براساس مبانی علمی کار کند. با گذشت سالها و رویارویی با چالش ها و افزایش مسئولیت پذیری، این ایده توسعه یافت تا این مرکز به وضعیت کنونی رسیده است.

 

وی ادامه داد: این مرکز پشتوانه علمی حقیقی برای نهادها و موسسات و پرونده های مختلف ماست. هرآنچه را که نیاز داریم در سطح حقوقی و مالی، اداری و مطالعات سیاسی و راهبردی در اختیار ما می گذارد. این مرکز یک مرکز علمی مطالعاتی است که هدف آن ارایه ایده ها و پیشنهادها و دیدگاه ها و طرح ها و جایگزین ها براساس همه تجارب بشری است. این مرکز بهترین حلقه ارتباطی طبیعی بین ما به عنوان محور مقاومت و حزب سیاسی و نخبگان و کارشناسان و متخصصان و استادان است. زیرا به عنوان یک مکان علمی می تواند برقرار کننده ارتباط باشد. این مرکز رابط بین ما و بین همه افکارها و ابتکارات است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز دغدغه اصلی درلبنان، دغدغه اقتصادی و معیشتی است. بدون شکر این مرکز مشاوره نقش مهم و اصلی در این زمینه دارد. در طول سال‌های گذشته سمینارها، همایش‌های زیادی درباره پرونده اقتصادی برگزار شد. همواره پیشنهاداهای خوبی را ارایه کرده است. وضعیت اقتصادی در لبنان بسیار سخت است. این موضوع استثنایی و مختص لبنان نیست و کشورهای دیگر نیز از بحران های شدید و خفقان آور اقتصادی رنج می برد.

 

وی گفت: نباید ناامید و تسلیم شد، کسانی هستند که می خواهند این فضا را در لبنان گسترش دهند. باتوجه به اینکه مهم‌ترین مسئله  قبل از تدبیر و درمان، امید و اعتماد به توان ملی و توانایی ذهن های موجود در لبنان است که می توانند راه برون رفت از بن بست باشند. اگر امید خود را از دست دادیم و ناامیدی برهمه حاکم شد، ما به ورطه می رویم.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: حفظ وضعیت معیشتی بر عهده دولت، جامعه، ملت، نیروهای سیاسی و کارشناسان و براساس توان و موقعیت هرکدام از آنهاست. جایز نیست که مانند سال‌های گذشته در حالت سردرگمی باقی بمانیم. مقام مسئول باید پیشقدم شود و چشم اندازی را برای بررسی وضعیت اقتصادی ایجاد کند و براساس آن برنامه ها و طرح ها را با تکیه بر چشم انداز کامل و متقن تدوین کند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: شرایط کنونی دلایل متعددی دارد که فساد اداری و مالی، کاستی‌ها و قصور اداری و مالی، نبود صلاحیت و تجربه، محاسبات سیاسی غلط که چشم انداز اقتصادی دهه 90 براساس آن شکل گرفت، برخی از سیاست‌های مالی اشتباه و مسئولان فاسد از جمله این دلایل است.

 

وی افزود: وام گرفتن با سود بالا باعث بدهی کلان و ضربه زدن به تولید و روحیه کاری و ترویج فرهنگ سودجویی شد. سهمیه بندی طایفه ای در پروژه ها، پیامدهای جنگ‌های داخلی، بازسازی، پرونده آوارگان، پیامدهای جنگ با اسرائیل، پیامدهای حوادث منطقه ای  و تحریم های سه سال اخیر و فشارهای آن از جمله دلایل دیگر مشکلات اقتصادی است.

 

نصرالله گفت فشارهای آمریکا، عرصه را بر لبنان تنگ کرده است، زیرا آمریکا مانع کمک‌های مالی به لبنان شده است. به طوری که آمریکا حتی به هیچ کشوری اجازه کمک به لبنان و حل پرونده آوارگان را نمی دهد. آیا این اقدام نامش فشار نیست؟

 

نصرالله تاکید کرد: ما می خواهیم رئیس جمهوری بیاد که دولت با او باشد و کشور نجات پیدا کند. ما رئیس جمهوری شجاع می خواهیم که آماده فداکاری باشد و به تهدید آمریکایی‌ها اهمیتی ندهد. نمونه های وجود دارد و باید به دنبال چنین دولت و وزرایی از این دست باشیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود با اشاره به اینکه نیروهایی که خود را حاکمیت می دانند، دخالت های آمریکا را می بینند و سکوت اختیار می کنند، گفت: امیدهای زیادی وجود دارد. لبنانی ها می توانند به پا خیزند و نیاز به اراده و برنامه ریزی دارند.

 

کد خبر 1247669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha