دفاع از آرمان‌ها و اصول مبانی اسلامی  از ویژگی‌های آیت‌الله صافی بود

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه آیت‌الله صافی ۸۰ سال بر کرسی استفتاء نشسته بود گفت:این مرجع بزرگ و عالیقدر در عین ادب، شجاعت در ابراز نظر و پافشاری در اصول و مبانی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی با حضور آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، علما، نمایندگان بیوت مراجع، رئیس و اعضای جامعه مدرسین، برخی اعضایی خبرگان رهبری، مسئولان کشوری و لشکری، طلاب، فضلا و قشر‌های مختلف مردم امشب در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام رفیعی در این مراسم به تبیین ابعاد مختلف شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی پرداخت و گفت: این عالم ربانی در کنار مطالعه فراوان و اهتمام جدی به نشر و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مکتب تشیع نسبت به موضوعات اخلاقی و تربیت شاگردان توجه ویژه ای داشت.

 

وی دفاع از آرمان‌ها و اصول مبانی اسلامی را از دیگر ویژگی‌های بارز ایشان برشمرد و گفت:آیت‌الله صافی در عین ادب، شجاعت در ابراز نظر و پافشاری در اصول و مبانی داشت، عضو نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در زمینه تصویب قانون اساسی به‌ویژه اصول بنیادین مانند ولایت فقیه بسیار تلاش کرد.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه آیت‌الله صافی ۸۰ سال بر کرسی استفتاء نشسته بود گفت: در یک شب مرحوم آیت الله بروجردی (ره) ۳۳ استفتاء را به ایشان داد و این شخصیت بزرگ صبح فردا، پاسخ همه استفتاها را تحویل داد.

 

عضو هیات علمیه جامعه‌المصطفی با بیان اینکه آیت‌الله صافی در تمام انتخابات‌ها شرکت کرد، با اینکه گاهی منتقد جدی بود و تعارف هم نداشت، ولی هیچ گاه قهر نکرد گفت: یک شخصیتی با این جایگاه علمی و مناصبی مهم در نظام اسلامی، اما زندگی بسیار ساده داشت و مردم ایران و همچنین شیعیان عراق به همین علت از این شخصیت تکریم و تجلیل کردند.

کد خبر 1247691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha