برگزاری نخستین جشنواره هنرهای آوایی «نوای کارون» در خوزستان

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، از برگزاری نخستین جشنواره هنرهای آوایی با عنوان «نوای کارون» با هدف پاسداشت اقوام و خرده فرهنگ‌های استان و انتقال مفاهیم فاخر هنری در خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، اظهار کرد: نخستین جشنواره هنرهای آوایی با عنوان «نوای کارون» به منظور افزایش نشاط اجتماعی، ارتقای ذائقه شنیداری مخاطب و پاسداشت اقوام و خرده فرهنگ‌های استان و انتقال مفاهیم فاخر هنری برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: پوستر این جشنواره با حضور معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران، استاندار خوزستان و مسئولان فرهنگی استان در استانداری رونمایی شد.

 

وی اضافه کرد: حمایت از گروه‌های سرود در جهت ارتقای سطح کیفی آثار و برگزاری دوره‌های تخصصی و تقویت مهارت‌های آوایی در برای شناخت استعدادهای نو از جمله اهداف برگزاری این جشنواره نوای کارون است.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، موضوعات آزاد اجتماعی، شخصیت‌های مهم مذهبی و فرهنگی استان، دفاع مقدس، خوزستان و نمادهای شاخص استان را از جمله موضوعات این جشنواره دانست و ابراز کرد: تمامی گروه‌های سرود و کُر در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و خوانندگان پاپ و گروه‌های محلی و سنتی مجاز به شرکت در جشنواره هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: تعداد نفرات هر گروه برای شرکت در جشنواره حداقل هفت و حداکثر ۲۰ نفر است و اجرای آثار با گویش‌های محلی استان دارای امتیاز ویژه خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: این جشنواره اسفند امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه فراخوان جشنواره و ارسال آثار خود در این رویداد هنری شرکت کنند.

 

وی یاد آور شد: جشنواره «نوای کارون» با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روابط عمومی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1247704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha