صدور بیش از ۷۴ هزار سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی

خواجه ای از صدور ۷۴ هزار و ۹۷۶ فقره سند برای واحدهای روستایی خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک استان زنجان شاهد رشد ۲۰۰ درصدی صدور سند مالکیت روستایی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران یکی از راه های توسعه پایدار روستاها را صدور سند مالکیت واحدهای روستایی خواند و اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری  اداره ثبت اسناد و املاک استان به خوبی توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یکی از دغدغه های نظام برنامه ریزی کشور را شکاف بین شهر و روستا و تفاوت مزیت‌های مکانی در این دو عرصه خواند و ادامه داد: سیاست صدور سند اماکن روستایی سیاست‌ مناسبی در جهت کاهش این شکاف است.

 

وی از صدور 74 هزار و 976 فقره سند برای واحدهای روستایی خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک استان زنجان شاهد رشد 200 درصدی صدور سند مالکیت روستایی هستیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه میانگین صدور سند مالکیت روستایی در استان زنجان 80 درصد و میانگین کشوری 65 درصد است، گفت: طرح سنددار کردن املاک روستایی جهت نیل به اهداف کلان برنامه چون گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه است.

 

خواجه ای با یادآوری اینکه صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و مدیریتی، نهادی توسعه روستاهای کشور داشته است، خاطرنشان کرد: هویت بخشی به مالکیت خصوصی در روستاها، کاهش مشکلات به‌ویژه برخوردها و نزاع‌های اجتماعی بر روی تملک ارضی و افزایش همبستگی اجتماعی روستاییان؛ تقویت روحیه ماندگاری روستاییان در روستا؛، برخورداری روستاییان از اعتبار اجتماعی، گسترش فیزیکی مبتنی بر برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی رو از اهداف اصلی صدور سند مالکیت روستایی است.

کد خبر 1247836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha