تواضع و پافشاری در مسیر حق ویژگی بارز علامه مصباح یزدی بود

منصوری، در وصف علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه استمرار بر مسیر حق و پافشاری در این مسیر از ویژگی‌های بارز وی بود، گفت: هر چه دشمن محکم تر وارد می شد علامه قوی تر و مؤمنانه تر در صحنه مبارزه حضور می یافت و همین باعث عزتمندی وی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان،  محسن منصوری صبح امروز (یکم بهمن) در همایش بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان همدان، با اشاره به اینکه علامه مصباح‌یزدی را به زمان شناسی و اولویت شناسی می‌شناسیم، گفت: وی همواره موضوعات اصلی را در اولویت قرار می‌داد و فرعیات را در مرحله بعد، تمرکز بر کادرسازی علامه در طرح ولایت و مؤسسه امام(ره) کاملاً مشهود است، در این مؤسسات کادر مورد نیاز انقلاب تربیت و تولید شد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه علامه مصباح‌یزدی را به میدان داری می‌شناسیم، اظهار کرد: در تاریخ اسلام علمایی داریم که در میدان مبارزه حاضر نمی‌شدند اما علامه همیشه در میدان بود و هزینه‌اش را هم می‌داد، هر چند بیشترین انتقادات بر وی بود اما او جدی تر در صحنه حضور پیدا می‌کرد و از آبروی خود مایه می‌گذاشت‌ همچنین نهایت تواضع را داشت و درس ادب و تواضع و مردم‌داری را می‌داد.  

 

منصوری با بیان اینکه علامه از میدان‌داران ممتاز محسوب می شود، اهل هزینه دادن بود و در میدان مبارزه حاضر می شد، افزود: هر چه دشمن محکم تر وارد می شد علامه قوی تر و مؤمنانه تر در صحنه مبارزه حضور می یافت و همین باعث عزتمندی وی شد. 

 

وی با بیان اینکه ولایتمداری و تعلق خاطر ایشان به مقام معظم رهبری مثال‌زدنی است عنوان کرد: ایشان تواضع واقعی را در مقابل رهبری چه در زندگی و چه فرمایشات ایشان جاری می‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه استمرار بر مسیر حق و استقامت و پافشاری در این مسیر از ویژگی‌های بارز وی بود، گفت: معمولاً استحکام شخصیتی او بیش از همه چیز رخ می‌نمود. نهادسازی‌هایی که وی ابداع کرد، بسیار بارز است همچنین آنها را به بهترین شکل پیش برده و به سرانجام رساند

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه علامه مصباح معماری فکری را در طرح‌هایی مثل طرح ولایت به منصه ظهور گذاشتند گفت: ایشان در کنار توجه به مسائل کلان و راهبردی به بسیاری از مسائل جزئی نیز توجه داشتند.

 

وی ادامه داد: ایشان با وجود اینکه درگیر مسائل کلان بودند گاهی برای فردی وقت می‌گذاشتند و با ادبیات آن فرد صحبت می‌کردند که این توجه باجزئیات توسط یک عالم و مجتهد حتما باعث توجه جذب آن فرد خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1247926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha