تربیت نیروی انسانی کارآمد کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذارد

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی کارآمد کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذرد، گفت: گزینش در این زمینه باید بهترین افراد را برای وظیفه خطیر معلمی انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۱بهمن ماه) در دیدار مدیرکل و کارکنان هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: گزینش یکی از زیربنایی ترین و اساسی ترین کارهایی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود چرا که در آن باید شایستگان برای خدمت به مردم و کشور گزینش شوند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: نیروهای انسانی کارآمد و متخصص می توانند منشأ بهترین خدمات به مردم باشند که گزینش در زمینه جذب نیروی انسانی در مسئله مهم آموزش و پرورش که رسالت خطیر تربیتی و آموزشی دارد کلیدی وحساس است.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه گزینش برای پاسداری از خون شهدا باید بسیار جدی گرفته و بنیان‌های آن تقویت شود، ادامه داد: پذیرش نیروی انسانی در آموزش وپرورش باید بر اساس قانون شایسته سالاری باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی آینده کشور از مسیر آموزش وپرورش می گذرد که گزینش در این زمینه لازم است بهترین افراد را برای وظیفه خطیر معلمی انتخاب کنند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش را از ارکان مهم پیشرفت و تعالی کشور دانست و گفت: پایه ها و ریشه های تعلیم و تربیت نیروی انسانی خلاق ، آموزش دیده و مسئولیت پذیر که سکاندار توسعه و ترقی جامعه هستند در آموزش وپرورش رشد می یابند که همه باید آموزش وپرورش را برای تحقق این ماموریت خطیر کمک کنند. 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: گزینش در جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد در بدنه آموزش و پرورش، از مهمترین مولفه های ارتقای نظام تعلیم وتربیت است.

 

حسنعلی عزت خواه با اشاره به اهمیت گزینش از دیدگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند که گزینش برای دستگاه های دولتی مثل آب خوردن واجب است و در جای دیگری می فرمایند در امر گزینش نه تساهل داشته باشید و نه تنگ نظری و ملاک آن هم قانون و ضوابط است و اگر قانون حاکم باشد دیگر توصیه از این نهاد و آن نهاد تاثیری در کار صحیح نخواهد داشت چون معلم بی کیفیت برای آموزش و پرورش ضرر دارد.

 

وی افزود: گزینش کار معنوی است و گزینشگران کار خود را با شکیبایی ، تقوا و جهاد انجام می دهند تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نگردد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از گزینشگران آموزش و پرورش در سطح استان، ادامه داد: گزینش، مهم ترین مؤلفه در جذب نیروی انسانی است که گزینشگران در جذب باید مهارت های معلمی و شایستگی لازم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

 

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: هسته گزینش از طلایه داران پالایش ورود معلمان مؤمن، انقلابی و متعهد به آموزش و پرورش است.

 

علی فضلی افزود: گزینش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و به استناد ماده دو قانون گزینش علاوه بر صلاحیت های علمی، تخصصی، جسمی و روانی، صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش زیر بنا و محور توسعه کشور و معلم نقطه ثقل نظام آموزشی است گفت: تلاش ما در گزینش بر این است معلمانی باتقوا، مومن، متعهد، دلسوز، مسئولیت پذیر، شجاع و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب کنیم.

 

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت های هسته گزینش اشاره کرد و یادآور شد: طی یکساله گذشته حدود هفت هزار پرونده بررسی شده و هم اکنون نیز ۸۲۴ پرونده در دست بررسی است .

 

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۸۰۶ نفر مصاحبه طی یکسال اخیر در هسته گزینش آموزش و پرورش استان انجام شده، افزود: ۵۰ هزار پرونده در بایگانی هسته گزینش آموزش و پرورش موجود می باشد.

 

فضلی موضوعات مورد بررسی در هسته گزینش را بررسی داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام پیمانی ماده ۲۸، مدارس غیر دولتی، مشمولین روحانی وظیفه، سرباز معلم، تبدیل وضعیت از استخدام پیمانی به آزمایشی و رسمی قطعی، تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنها از پیمانی به رسمی قطعی و تمدید قرار داد بیان کرد.

 

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد استعلام های انجام شده از مراجع ذیصلاح را چهار هزار و ۸۰۰ استعلام دانست و گفت: طی سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ پرونده با تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ منبع تحقیقات انجام شده است.

کد خبر 1247950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha