۱۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان جشن میلاد باقرالعلوم(ع)

حجت الاسلام رحیمی گفت: ۱۰ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند، نهبندان، طبس، قاین، فردوس، خوسف، زیرکوه و بشرویه و سرایان میزبان جشن ولادت حضرت محمدباقر(ع) خواهند بود.

حجت الاسلام حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: جشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای فرارسیدن سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) مراسم جشن به همراه مولودی خوانی و سخنرانی و مدیحه سرایی در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی اجرا می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: در بیرجند یک بقعه متبرکه، نهبندان دو بقعه متبرکه، قاین یک بقعه متبرکه، خوسف یک بقعه متبرکه، طبس یک بقعه متبرکه، بشرویه یک بقعه متبرکه، فردوس یک بقعه، سرایان یک بقعه و زیرکوه یک بقعه متبرکه میزبان برگزاری این مراسم هستند.

 

حجت الاسلام رحیمی گفت: در برخی از بقاع متبرکه به خاطر بُعد مسافت و شرایط آب و هوایی و قطعی گاز امکان برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت باقر(ع) وجود ندارد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشن محوری ولادت حضرت باقر(ع) در مرکز استان گفت: در شهر بیرجند مراسم محوری جشن میلاد امام محمد باقر (ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) همزمان با شب میلاد همراه با اجرای گروه سرود نسیم ولایت برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1247952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha