اجرای طرح نوین آموزش قرآن کریم «بشری» در ایلام

دوره سه روزه تربیت مربی طرح نوین آموزش قرآن کریم«بشری» ویژه مربیان قرآن، حافظان، قاریان، طلاب، فرهنگیان و علاقه‌مندان به تدریس قرآن کریم همراه با اعطای مدرک تربیت مربی معتبر در دهلران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها شهرستان دهلران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام طرح نوین آموزش قرآن کریم «بشری» در این استان با حضور با حضور کرمانی نژاد، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت، برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  در این خصوص، اظهار کرد: در این طرح که به ساده آموزی و از طریق شنوایی بدون جزوه برداری معروف است، مربیان با فراگیری ساده‌ترین روش روخوانی و روان‌خوانی آیات آشنا شده و به راحتی می‌توانند آنرا به قرآن آموزان بیاموزند.


علی هوشمند شرکت کنندگان در این دوره را حدود ۲۰۰ نفر از بانوان و آقایان برشمرد که در پایان در آزمون نهایی شرکت کرده که منتخبین به مدارج بالاتر مربیگری قرآن راه می‌یابند.


وی با قدردانی از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها دهلران که زمینه‌ساز برگزاری این دوره مهم در استان بود، از حضور مدیرکل حوزه آموزش قرآنِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان استاد در این دوره آموزشی خبر داد و گفت: طرح ابدایی بشری در سطح مؤسسات قرآنی کشور به منظور آموزش صحیح، روان و درنتیجه  اشاعه فرهنگ قرآن‌آموزی در بین تمامی سنین درحال اجراست.


وی افزود: طرح بشری تلاش می‌کند با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن که روش آموزش شنیداری است، به این معنا که ماهیت و ساختار اصلی آموزش قرآن یعنی شنیدن و تکرار پس از شنیدن است، برای عموم مردم قابل فهم و آموختن باشد.


هوشمند هدف از برگزاری این طرح در استان ایلام را ترویج فرهنگ قرآن آموزی و قرآن پژوهی دانست و افزود: اینگونه طرح‌ها که بااستقبال چشمگیر علاقمندان به فراگیری قرآن همراه است تا پایان سال و نیز در سال ۱۴۰۲ تداوم خواهد داشت و نگاه به فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های روان‌خوانی، حفظ قرائت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بابهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم در راستای تولید محصولات مبتنی بر آیات قرآن کریم، از جمله هدف‌گزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه قرآنی خواهد بود.


فاطمه جام سحر مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها و برگزار کننده این دوره آموزشی نوین، با اشاره به اینکه سالانه چندین دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم برای سنین مختلف برگزار می کند، گفت: حدود ۲۰۰ نفر از بانوان و آقایان مربی و متربی قرآن کریم از شهرستان‌های استان در این دوره سه روزه شرکت کردند.

 

وی افزود: طرح بشری در شهرستان دهلران با برگزاری آزمون و اعطای مدرک معتبر به پذیرفته شدگان، به کار خود پایان داد.

کد خبر 1248027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha