لزوم تفکیک متکدیان حرفه ای از آسیب‌دیدگان اجتماعی

لزوم تفکیک متکدیان حرفه ای از آسیب‌دیدگان اجتماعی امام پناهی با بیان اینکه اسیب های اجتماعی شناسایی و رفع شود گفت: تفکیک متکدیان حرفه ای از آسیب‌دیدگان اجتماعی از مواردی است که دنبال می شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حمیدرضا امام پناهی امروز (یکشنبه، ۲ بهمن) در جلسه کمیته ساماندهی شهرستان که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد؛ اظهار داشت: رفع کمبودهای سامانکده و ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی، از جمله مقدمات ضروری در کاهش آسیب‌ها و رفع آلودگی دیداری از چهره شهر است.


فرماندار رشت با بیان اینکه بروز مشکلات متعددی نظیر القاء حس ناامنی های بهداشتی، امنیتی، اقتصادی و ارائه منظر نامناسب از شهر گردشگر پذیری مانند رشت در نتیجه حضور و پرسه آزادانه متکدیان شمرده می شود گفت: ایجاد هماهنگی‌های لازم در اقدامات دستگاه‌های مرتبط را پیش شرط موفقیت در برنامه های ساماندهی متکدیان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی معرفی و عمده معضلات را ناشی از حضور سازماندهی شده متکدیان حرفه‌ای و غیربومی دانست.



وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده درخصوص افزایش ظرفیت سامانکده و انتقال آن به خارج از بافت مسکونی فشرده شهری، ادامه داد: انشاءالله در روزهای آتی شاهد بهره‌برداری از مرکز جدید سامانکده در مکان جدید خواهیم بود.



امام پناهی با بیان اینکه بخش بزرگی از متکدیان هرروزه سطح شهر، افراد حرفه‌ای و غیربومی هستند، افزود: این افراد، سازماندهی شده و سوءاستفاده از مهربانی و دلسوزی همشهریان، بهره کشی از کودکان و توسل به شیوه های غیر اخلاقی ترحم برانگیز، در پی کسب درآمد آسان و قابل توجه بوده و در واقع به پدیده نازیبای تکدی گری به عنوان شغل می نگرند.


وی با یادآوری لزوم تفکیک متکدیان حرفه ای از آسیب‌دیدگان اجتماعی، گفت: در میان نیازمندان واقعی حمایت، با سالمندان، معلولین جسمی، ناتوانان ذهنی و افراد دارای اختلالات روانی مواجه‌ایم که نیازمند همکاری دستگاه‌ها برای شناسایی، جمع آوری و تعیین تکلیف آنها هستیم.



وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا در هماهنگی با واحدهای تولیدی و صنعتی، نسبت به معرفی و بکارگیری افراد آسیب دیده واقعی و واجد شرایط اقدامات لازم صورت پذیرد.



امام پناهی با اشاره به اینکه جمع قابل توجهی از متکدیان سطح شهر دارای اعتیاد هستند، اظهار داشت: این افراد ابتدا به مراکز ۱۶ برای ترک اعتیاد و سالم‌سازی ارجاع و سپس به مراکز نگهداری معرفی خواهند شد.

کد خبر 1248121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha