۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان پرداخت شد

ساوری از پرداخت بیش از ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی گلستان در ۹ ماهه سال جاری و افزایش بیش از ۲۶۰ درصدی اعطای تسهیلات به این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری گفت: در ۹ ماهه سال جاری به‌منظور حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی گلستان، مبلغ ۲۴۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات به ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این در حالی است که در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شده است و در مدت مشابه سال جاری این میزان بیش از ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی در سال جاری مبلغ ۶۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای ۳۲۴ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت شد.

 

ساوری بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت پنج‌ساله به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی انجام فعالیت دریکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی را در منزل داشته باشند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آذرماه سال جاری مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۱۲۵ طرح حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به این‌که استان گلستان از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی ثبت‌شده در سامانه هنرمندان کشور برخوردار است که ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنان پرونده تولید انفرادی و مابقی هم کارگاه تولیدی دارند، تصریح کرد: در چند سال اخیر بروز سیل و همچنین شیوع کرونا ویروس حوزه فروش این هنرمندان و صنعتگران را بسیار تحت تأثیر قرار داده است که امیدواریم پرداخت این تسهیلات و حمایت‌های دیگر دولت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، تسکینی برای بخشی از این آسیب‌های وارده باشد.

 

 

 

کد خبر 1248174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha