انقلاب اسلامی حاصل عشق ملت ایران به اسلام و ولایت است

داوطلب با تاکید بر ضرورت تبیین نقش جامعه ایثارگری در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی حاصل عشق ملت ایران به اسلام و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گیلان، محمدرضا داوطلب در جلسه کمیته ایثارگران دهه فجر که امروز(یکشنبه، 2 بهمن) برگزار شد ضمن ادای احترام به 63 شهید گیلانی دوران پیروزی انقلاب اسلامی و محکومیت حرکت خصمانه اتحادیه اروپا بر علیه سپاه پاسداران اظهار کرد: باید برنامه ریزی های لازم در حوزه ایثارگران داشته باشیم تا نقش جامعه ایثارگری در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن تبیین شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل عشق ملت ایران به اسلام و ولایت است گفت: مردمی بودن برنامه های ایام الله دهه فجر اولین اصل مراسمات و اقدامات پیش رو است.

 

وی با اشاره به تقارن میلاد با سعادت امام علی(ع) و روز پدر با ایام دهه فجر افزود: آیین بزرگداشت شهدا با عنوان «جشن پدران آسمانی» امسال همزمان با روز پدر برگزار خواهد شد.

 

داوطلب اضافه کرد: از نکات بارز آیین امسال این است که بخش قابل توجهی از امور آن توسط فرزندان شهدا انجام می شود و همچنین تجلیل از یادگاران شهیدان نیز از برنامه های دیگر به مناسبت این روز است.

 

وی، آغاز مراسم های دهه فجر را از گلزار شهدای سراسر استان عنوان و تصریح کرد: مراسم ویژه 12 بهمن، سالروز ورود امام (ره) در گلزار شهدای سراسر استان با حضور تمامی اقشار مردم به صورت همزمان آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برپایی یادواره 63 شهید دوران پیروزی انقلاب در 17 بهمن ماه در مصلی امام خمینی (ره) را از جمله یادواره ها و مراسمات پیش رو دانست و اذعان کرد: همچنین یادواره شهدای خلبان استان در بیستم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دیدار مسئولین استانی و شهرستانی با خانواده های شاهد و ایثارگر از برنامه های اصلی و در دستور کار تمام دستگاه های استان خواهد بود گفت: حضور ایثارگران شاخص (پیام آوران ایثار) در مدارس استان و سخنرانی در خصوص انقلاب و خاطره گوئی برای دانش آموزان مقاطع مختلف، برگزاری اردوهای فرهنگی بصیرتی فرمانده دل ها ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و مراسمات تجلیل از خانواده ها، نخبگان و سرآمدان ایثارگر از برنامه های مشارکتی برای برگزاری هرچه باشکوه تر بزرگداشت ایام دهه فجر خواهد بود.

 

داوطلب با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به جهاد تبیین افزود: برگزاری نشست های بصیرتی جهاد تبیین در شهرستان ها از دیگر برنامه هایست که با توجه ویژه ای در حال پیگیری است.

 

وی برگزاری فراخوان مقاله پژوهشی و شب شعر ویژه ایثارگران در دهه مبارک فجر توسط دانشگاه های استان را از برنامه های فرهنگی سازمان دانست و تصریح کرد: برنامه های متنوع فرهنگی و مسابقات مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی برای گروه ها و سنین مختلف عموم مردم، جوانان، دانشجویان و دانش آموزان توسط اعضاء کمیته ایثارگران نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

 

کد خبر 1248182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha