بررسی مسائل مرتبط با حوزه انرژی در خوزستان

نشست خبری اتاق خبر با حضور مدیران حوزه انرژی خوزستان (شرکت ملی گاز، برق منطقه‌ای، پخش فرآورده‌های نفتی و آب و فاضلاب) امروز در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، نشست خبری اتاق خبر با حضور مدیران حوزه انرژی خوزستان (شرکت ملی گاز، برق منطقه‌ای، پخش فرآورده‌های نفتی و آب و فاضلاب) امروز یکشنبه (2 بهمن) در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تقدیر از حضور اصحاب رسانه در این نشست برای انعکاس خدمات دولت در حوزه انرژی، اظهار کرد: اتاق خبر فضایی کاملا صمیمی است و بیشتر به دنبال پیدا کردن چالش‌ها و نکاتی هستیم که مورد سوال مردم است و کمتر جنبه گزارشی دارد؛ در کنار آن یک همفکری برای خدمات بهتر و گزارش عملکرد دولت به مردم ارائه می‌شود.

 

عبدالکریم محمدی، نیز با بیان اینکه فلسفه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سوخت‌رسانی است که در چند بُعد انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط خاصی که وجود داشت و سرمای زودهنگام، وظیفه ما دوچندان شد و همه تلاش خود را کردیم که بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و سوخت‌رسانی را به نحو احسن انجام دهیم.

 

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز، افزود: علاوه بر نیروگاه‌هایی که وظیفه داشتیم در سطح استان سوخت‌رسانی کنیم، از جمله رامین، بهبهان و غرب کارون، در باقی جایگاه‌ها از جمله نیروگاه کرمانشاه، سنندج و پرند به عنوان معین انجام وظیفه کردیم و طبق دستوراتی که از ستاد ابلاغ می‌شد برنامه‌ریزی‌هایی برای سرخت‌رسانی صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا الان مشکل خاصی نداشتیم، اضافه کرد: در سنوات گذشته قطعی برق داشتیم که یکی از دلایل آن عدم سوخت‌رسانی به موقع بود، در شهرستان‌ها هم در برخی جایگاه‌ها به خاطر افت فشار CNG، نمی‌توانستیم عرضه داشته باشیم یا ظرفیت پایین می‌آمد و با تعداد نازل‌های محدود توزیع می‌شد.

 

محمدی، ابراز کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌هیا شرکت گاز، در نظر گرفته شد با نظارت بر عرضه‌ حداقل مشکلات را داشته باشیم؛ ویعیت ایده‌آل نیست ولی به صورتی هم مطرح و پیگیری شد که خوشبختانه با حداقل مشکلات مواجه باشیم.

 

نادرقلی زری‌میدانی، نیز شرکت ملی گاز را پیشانی و روابط عمومی شرکت ملی نفت دانست و عنوان کرد: ما امسال سال سخت و سرد با سرمای ماندگار را در پیش رو داشتیم و 20 استان کشور دمای منفی 15 درجه را شاهد بودیم ولی تمهیداتی اندیشیده شد که شاهد قطعی گاز نباشیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان، با بیان اینکه برنامه‌ها و تمهیداتی از قبل پیش‌بینی شده بود که بخش مصارف خانگی ما پایدار بماند، اذعان کرد: در کل کشور 27 هزار مشترک گاز داریم که با تمهیداتی که صورت گرفت در سردترین زمان، گاز 17 هزار مشترک، به طور موقت قطع شد که با توزیع بخاری سعی کردیم آن را جبران کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد پایداری گاز را داشتیم، خاطر نشان کرد: دلیل قطعی گاز در برخی شهرها ایم است که اکثر منابع توزیع گاز ما در جنوب است و عمده مصرف در شمال و وقتی مصرف گاز در شمال افزایش پیدا می‌کند، مشکلاتی هم در انتقال ایجاد می‌شود.

 

زری‌میدانی، بیان کرد: امسال تا الان شبکه توزیع گاز را بدونهیچ ناپایداری پشت سر گذاشتیم و پیش‌بینی می‌شود تا دو سه هفته آینده این پایداری را در شبکه داشته باشیم و گاز مشترکین خانگی را تامین کنیم که مشکلی پیش نیاید؛ در خوزستان هم مشکلی نداشتیم، محدودیت‌های خاصی در استان و خصوصا صنایع اعمال نشد چرا که اوضاع گاز در این منطقه با مشکلی مواجه نبوده است.

 

فرزان عباسیان، نیز گفت: در اولین سفر رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به خوزستان بحث ساماندهی مشکلات فاضلاب استان مطرح شد که خوشبختانه هم در اهواز هشت هزار میلیارد تومان تا پایان دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شد و جدای از آن در استان نیز هشت هزار میلیارد تومان دیگر برای این منظور اختصاص یافت.

 

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان خوزستان، با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در سطح استان فعال شدند، تاکید کرد: در بخش ارتقای شاخص‌های سلامت، بهداشت و محیط زیست برنامه‌ریزی برای نزدیک به 500 هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب صورت گرفت که در سطح استان فاینانس پنج شهر آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و شادگان را با حدود 230 هزار مترمکعب داشتیم که 20 هزار مترمکعب آن سال گذشته به مدار آمد.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه‌ها بخشی از مشکل اشتغال را رفع و بخشی از آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد، افزود: در شرق اهواز 112 هزار مترمکعب تصفیه‌خانه فاضلاب و در غرب اهواز هم 100 هزار مترمکعب در مدار آمد که طبق هدف‌گذاری تا پایان دولت در مدار قرار می‌گیرد و پساب آن تلویحا برای استفاده از صنعت به کار گرفته می‌شود.

 

عباسیان، تصریح کرد: در موضوع پروژه‌ها هم در بخش اجرای خطوط فاضلاب بیش از 150 جبهه کاری در سطح استان فعال است و طبق برآورد‌ها برای اینکه 18 شهر را تکمیل کنیم فقط در 17 شهر استان معادل 25 هزار میلیارد پول نیاز داریم که هشت هزار میلیارد آن در سطح استان تامین خواهد شد و باعث ارتقای شاخص‌های بهداشتی می‌شود و شاخص بهره‌مندی فاضلاب را در استان که عدد 39 درصد است را تا پایان دولت به 65 درصد خواهیم رساند؛ این در حالی است که میانگین کشوری 52 درصد است.

 

سید مهرداد بلادی موسوی، نیز عنوان کرد: برق منطقه‌ای خوزستان متولی نگهداری و توسعه شبکه انتقال حوزه انتقال و فوق توزیع را در استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد در سطوح ولتاژی 400 کیلوولت، 230 کیلوولت و 132 کیلوولت است.

 

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، با اشاره به اینکه ما برق را از نیروگاه برقآبی یا حرارتی تحویل می‌گیریم و به مشتریان بزرگ در این سه سطح ولتاژ یا به شرکت‌های بزرگ تحویل می‌دهیم، یاد آور شد: سه شرکت توزیع برق اهواز، توزیع برق خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در این استان مشغول به فعالیت هستند؛ برق را از طریق پست‌ها و خطوط انتقال می‌دهیم و مشترکین بزرگ نیز خطوط اختصاصی انتقال خود را دارند.

 

در این نشست اصحاب رسانه به بیان دیدگاه‌ها، سوالات و مشکلات و انتقادات خود در حوزه مسائل مربوط به حوزه انرژی پرداختند.

 

کد خبر 1248214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha