محفل خاطره گویی «مشق‌های ناتمام» روایت دانش‌آموزان سال ۶۵

در محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدارس نواب صفوی و ۲۲ بهمن کوچه بینش زنجان، شاهدان واقعه به بیان خاطرات خود از دوم بهمن ماه سال ۶۵ پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام»، علی شهبازی از دانش‌آموزان و شاهدان واقعه، رضا معجونی مسئول عملیات امداد در سال 65 به بیان خاطرات تلخ خود از واقعه بمباران مدارس کوچه بینش پرداختند. 

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدارس کوچه بینش، گفت: بمباران مدارس کوچه بینش باید به عنوان سند جنایتی از استکبار در مدارس نواب صفوی و 22 بهمن کوچه بینش برای نسل امروز تبیین و معرفی شود. 

 


علی اسماعیلی با بیان اینکه ما بایستی قدردان امنیت حاکم در جامعه باشیم، افزود: فرزندانمان در فضای مملو از آرامش می‌توانند به تحصیل بپردازند که از هیچ بُعد قابل مقایسه با گذشته نیست. 

 


وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نسل حاضر به سبب کوتاهی ما مسئولین از فضای هشت سال دفاع مقدس فاصله گرفته‌اند و چنین برنامه‌هایی فرصتی برای نقل تاریخ شفاهی از آن دوران است. 

 


عصمت صدرمحمدی مدیر وقت مدرسه دخترانه نواب صفوی در سال 65، شعر خود را که پس از واقعه بمباران مدارس کوچه بینش از حال و هوای غم‌انگیز دوم بهمن ماه 1365 به زبان نثر به تصویر کشیده بود، به شعرخوانی پرداختند. 

 


پخش نماهنگ «پرواز فرشته‌های» و اکران مستند «بچه‌های کوچه بینش» به کارگردانی شبنم طارمی و وحید انصاری از دیگر برنامه‌های محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» بود، همچنین در پایان این مراسم برگزیدگان مسابقه عکس و دلنوشته «بوی بهشت» ویژه پیاده‌رویی اربعین و جاماندگان و مسابقه عکاسی«لاله‌های زهرایی» بمناسبت تشییع شهدای گمنام معرفی و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1248216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha