گرامیداشت روز حماسه و ایثار در شیروان برگزار شد

فرماندار شیروان گفت: گرامیداشت روز حماسه و ایثار و یادواره ۳۱ شهید عملیات کربلای ۵ شهرستان شیروان که در دوم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ همزمان تشییع شدند، شب گذشته برگزار شد.

دولت اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء، با حضور و سخنرانی امام جمعه شهرستان، معاون توسعه اداره کل بنیاد شهید استان و حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا و مردم شهید پرور در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 

 

فرماندار شیروان عنوان کرد: عملیات کربلای ۵ پیچیده ترین نبرد دفاع مقدس، عملیاتی  که از آن به عنوان آغازی بر پایان جنگ یاد می شود، است.

 

 

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: سهم مشارکت مردم غیور و ولایت‌مدار شهرستان شیروان در این عملیات حضور چشمگیر رزمندگان سرافراز و تقدیم ۶۵ شهید گلگون کفن بوده است، که دوم بهمن ماه ۱۳۶۵، ۳۱ شهید والامقام این عملیات در حماسه های عظیم در یک روز بر روی دستان مردم همیشه در صحنه شیروان تشییع شدند.

 

 

وی اضافه کرد: دوم بهمن روز حماسه مردم و یوم الله شهرستان شیروان بوده که به راستی آیین ویژه‌ای به هدف پاسداشت و معرفی این روز حماسی باید در نظر گرفته شود.

 

 

وی تصریح کرد: این روز فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهیدان و آرمان های نظام مقدس و تکریم حماسه آفرینی های شهدا و مردم این دیار است.

 

 

نماینده عالی دولت در شیروان بیان کرد: در این روز که به نام روز حماسه و ایثار شیروان مزین شده است با ۳۱ شهید عزیز این روز تجدید بیعت و عهد می بندیم که در راه خدا و برای رضایت خدا با تمام توان خدمتگزار مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان شیروان باشیم.

 

 

در دوران دفاع مقدس ششمین عملیات برای فتح بصره، عملیات کربلای ۵ بود که سنگین ترین نبرد بین ایران و عراق و جزو نبردهای پرهزینه بود که ۲ هزار و ۶۰ اسیر از رژیم بعثی و ۷۰ هزار کشته و زخمی از عراق گرفتیم و ۱۵۰ کیلومترمربع از خاک ایران آزاد شد.

 

 

این  عملیات ۷۰ روز به طول انجامید که در این عملیات ایران، هزار و ۶۵۰ شهید، ۵۳ هزار مجروح و سه هزار و ۵۳۳ مفقودالاثر داشت، این عملیات نقطه آغاز  و پایان جنگ دفاع مقدس بود و ۲ هزار رزمنده از این شهرستان در آن حضور داشتند.

 

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و یکهزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

 

 

کد خبر 1248298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha