رفتار کارمند حوزه فرهنگ در هر اداره ای باید الگویی برای دیگران باشد

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه کارهای اخلاقی و برنامه ریزی ها باید همراه با عمل باشد، گفت: رفتار کارمند حوزه فرهنگ در هر اداره ای باید الگویی برای دیگران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (3 بهمن ماه) در دیدار مسئول و مسئولین دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جهاد کشاورزی مجموعه ای بزرگ بوده که در ابعاد و بخش های مختلف در استان تلاش می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه این حوزه وظیفه حساسی بر عهده دارد، گفت: این مجموعه بزرگ با زندگی روزمره و معیشت مردم در حوزه تولید، اشتغال و نیازهای مردم فعالیت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه این مجموعه احتیاج به نظارت، پشتیبانی و انجام کارهای فرهنگی دارد، جهاد کشاورزی مجموعه گسترده ای است که اثرگذاری بسیاری در جامعه دارد.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام داد و بهترین خدمات را در شرایط سخت آن دوران در زمینه جاده، برق و سایر کارهای عمرانی انجام می دادند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه امروز یک تاریخ سازندگی در ذهن مردم به دلیل فعالیت‌های آن دوران وجود دارد، ادامه داد: این حرکت انقلابی و جهادی از این نهاد در ذهن مردم ماندگار شده است.

 

وی نظارت و انجام برنامه ریزی های فرهنگی را یکی از ضرورت ها در جهاد کشاورزی دانست و گفت: اگر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی کوتاهی صورت گیرد، مشکلات عدیده را خواهیم داشت.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر از جهت مادی و تولید پیشرفت کنیم ولی از جهت فرهنگی و معنوی عملی نداشته باشیم، نمی‌توان گفت که کاری در شان نظام صورت گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد کارهای فرهنگی را یک اصالت دانست و افزود: باید کارهای فرهنگی، معنوی و دینی را در دستور کار قرار دهید.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه روحانیون مستقر در جهاد کشاورزی و سایر نقاط وظیفه سنگینی در زمینه تربیت اخلاقی، معنوی و دینی مردم بر عهده دارند، ادامه داد: کار فرهنگی بسیار مهم بوده و باید تلاش کرد تا هویت دینی، معنوی و انسانی و تعهد به آرمان‌ها شکل بگیرد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید از جهت فرهنگی، اخلاقی و تربیتی در جامعه فعالیت ها صورت بگیرد خطاب به روحانیون حاضر در نشست، گفت: وظایف شما در حوزه جهاد کشاورزی سنگین بوده و باید برنامه ریزی و سازماندهی لازم را در دستور کار قرار دهید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموعه جهاد کشاورزی استان نیز باید سهمی از بودجه خود را برای انجام فعالیت های اثرگذار به حوزه فرهنگی این سازمان اختصاص دهند.

 

وی اظهار کرد: باید مسائل فرهنگی، ورزشی و قرآنی برای خانواده ها در دستور کار باشد و ارتباطات با کارمندان و سرکشی از آنها نیز فراموش نشود.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه کارهای اخلاقی و برنامه ریزی ها باید همراه با عمل باشد، گفت: رفتار کارمند حوزه فرهنگ در هر اداره ای باید الگویی برای دیگران باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اخلاق عملی، اقامه نماز در ادارات و بیان احکام، توجه به بحث حجاب و عفاف کارمندان و ارباب رجوع، توجه به مسائل دینی، اخلاقی و همچنین تبلیغات محیطی در این زمینه باید در دستور کار قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیم طاوسیان نیز در ابتدای این دیدار،گفت: دو برنامه مهم داریم یکی توسط کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر برنامه ریزی های لازم برای این دهه صورت می گیرد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسابقات قرآنی روستایی و عشایری حوزه نمایندگی ولی فقیه را داریم و امیدواریم بتوانیم رتبه ای در این زمینه داشته باشیم.

کد خبر 1248344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha