تلاش جهادی برای کاهش مصرف انرژی/۵۰۰ کرسی چوبی در بشرویه ساخته شد

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بشرویه گفت: با توجه به سرمای بی سابقه و لزوم کاهش مصرف انرژی گاز بحث ساخت کرسی های چوبی و تعمیر بخاری های نفتی در دستور کار این قرارگاه قرار گرفت و تاکنون ۵۰۰ کرسی چوبی ساخته و ۶۰ بخاری نفتی تعمیر و توزیع شده است.

مهدی دومیری گنجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: گروه جهادی امام رضا(ع) بشرویه از سال ۹۸ شروع به کار کرده و در سال ۱۴۰۰ تبدیل به قرارگاه جهادی شده است.

 

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بشرویه افزود: در حال حاضر ۱۵ گروه جهادی زیر نظر این قرارگاه فعالیت دارند و در عرصه های مختلف از جمله عمرانی،دندان پزشکی، امور بانوان و کمک های فنی وفعالیت های اقتصادی اقداماتی انجام می دهند.

 

وی با اشاره به وقوع زلزله در بشرویه گفت: با توجه به زلزله های متعددی که در روستاهای بشرویه رخ داد و مردم این مناطق کوهستانی در چادرها سکونت داشتند و با مشکل کمبود وسایل گرمایشی مواجه بودند قرارگاه جهادی امام رضا(ع) تصمیم گرفت تا در این زمینه ساخت کرسی های چوبی اقدام کند.

 

دومیری در ادامه بیان کرد: در این راستا کار با سرعت انجام و بیش از یکصد کرسی آماده در اختیار زلزله زده ها در روستاهای اطراف بشرویه قرار گرفت.

 

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بشرویه به قطعی و کاهش فشار گاز در بشرویه اشاره کرد و افزود: با توجه به سرمای بی سابقه و قطعی گاز ۲ کار توسط این قرارگاه جهادی اجرا شد و ابتدا بخاری های نفتی آموزش و پرورش به قید امانت گرفته و با حضور تعمیرکاران جهادی تعمیر شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

 

وی در ادامه گفت: در این راستا بیش از ۶۰ بخاری نفتی از آموزش و پرورش تحویل گرفتیم و کارهای سرویس و واگذاری آنان را انجام دادیم.

 

دومیری ادامه داد: کار دوم بحث ساخت کرسی های چوبی بود و در این ایام به صورت شبانه روزی با تلاش ۸۰ نفر از جهادگران حدود ۵۰۰ کرسی چوبی ساخته شد و در اختیار کسانی قرار گرفت که نیازمند وسایل گرمایشی غیرگازی قرار گرفت.

 

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بشرویه در پایان عنوان داشت: بحث ساخت کرسی های چوبی هنوز ادامه دارد و متاسفانه در زمینه تهیه پالت های چوبی با مشکل مواجه شده ایم و اگر حل شود می توانیم کرسی های بیشتری را در این شرایط در اختیار مردم جهت کاهش مصرف گاز قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1248368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha