رجب ماه رسیدن به سر منزل مقصود است

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه ماه رجب ، ماه مناجات، بندگی و ماه خانه تکانی دل ها است ، گفت: ماهی که رحمت بی اندازه الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده و به سر منزل مقصود می رسند.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تبریک بمناسبت حلول ماه رجب، گفت: درست است كه همه ماه هاى سال، پرتوى از قدرت جهان آفرين است; امّا سه ماه رجب، شعبان و رمضان، داراى امتياز و برجستگى ويژه اى هستند و در عصر جاهليت، مردم ماه رجب را گرامى مى داشتند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، بابیان اینکه ماه رجب یکی از پر فضیلت‌ترین ماه‌های سال است بگونه‌ای که این ماه، ماه خدا نام گرفته است،افزود: ماه رجب جزو ماه های حرام محسوب شده و ماه هفتم سال قمری می باشد به همین خاطر است که آن را با نام رجب الفرد نیز معرفی کرده اند چرا که سه ماه از ماه های حرام پشت سر هم هستند اما این ماه از آنها جدا بوده و فرد است.

 

وی خاطر نشان کرد: در دل این صدف مرواریدی به نام ایام البیض نهفته است ،حقیقتا برای اهل معرفت وعبادت و انس وخلوت با خدا فرصت بی بدیلی است که همه ساله مردم  وجوانان مومن از این فرصت استفاده می کردند ودر مساجد واماکن مذهبی و بقاع متبرکه سه شبانه روز معتکف می شوند.

 

حجت الاسلام میرزایی، تصریح کرد: رجب، ماهی است که در آنْ بندگان و مؤمنان و ره‏پویان، خود را برای شرکت در مهمانی بزرگ خداوند آماده می ‏کنند همچنین از امام صادق(ع) روایت است که حضرت رسول اکرم( ص) فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى‏ گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه،اظهار کرد: ثواب روزه های ماه رجب، فضیلت و برتری شب اول این ماه، لیله الرغائب در اولین شب جمعه این ماه، مراسم معنوی و روحانی اعتکاف در سیزدهم رجب، اعمال مربوط به نیمه ماه، مبعث رسول رحمت و مهربانی(ص) و همچنین میلاد امام باقر و جواد الائمه(ع) دل های شیعیان و دوستداران ائمه معصومین(ع) را شاد کرده و از عظمت و برتری این ماه حکایت دارد.

کد خبر 1248426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha