اعزام جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر ایلام به مجلس شورای اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اعزام جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر این استان به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بررسی ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت های فرهنگی هنری استان از اهداف تور فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی هوشمند با اشاره به اعزام جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر ایلام به تهران و حضور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری و همراهی مجمع  نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی اقدام به برپایی تور فرهنگی برای تعدادی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه  استان کرده است.

 

وی افزود: این تور در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد فرصتی برای تعامل دو سویه با مسئولین، نخبگان و قانون گذاران و تصمیم سازان، مهیا نمودن شرایطی برای بیان نارسایی ها و یادآوری ضرورت پرداختن به خلاء های موجود در استان از حیث منابع مالی و زیر ساخت ها در حوزه فرهنگی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: حضور در صحن مجلس شورای اسلامی، دیدار با نمایندگان خانه ملت، برگزاری جلسات برنامه ریزی شده با مجمع نمایندگان استان، اعضای محترم کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی، دیدار با مشاوران و معاونان رئیس محترم مجلس، معاونین پارلمانی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله برنامه های این تور فرهنگی، هنری و رسانه ای است.

 

هوشمند بیان کرد: در این تور فرهنگی، هنری و رسانه ای اصحاب فرهنگ و هنر استان در مورد ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان، مشکلات موجود بر سر راه فعالیت های فرهنگی هنری استان، ارائه پیشنهادات برای توسعه فعالیت ها و... به بحث و گفتگو خواهند نشست.

 

وی بیان کرد: به منظور ایجاد فضای دوستی و صمیمیت و نشاط فرهنگی بازدید از موزه ها و تالارهای تاریخی مجلس و تهران گردی(بازدید از برج میلاد، موزه کتاب) و دیدن نمایش کرنر از زیر درخت بلوط به نویسندگی و کارگردانی آقای اصغر خلیلی از هنرمندان برجسته کشور و با بازی هنرمندان ایلامی در بخش بین الملل سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برنامه ریزی و هماهنگ شده است.

 

هوشمند گفت: این نمایش با رویکرد بازگو کردن جنایت رژیم بعث عراق در بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۱۳۶۵ و شهادت مظلومانه تعدادی از بازیکنان و تماشاچیان از جمله کودکان و دانش آموزان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی، دبیرخانه تئاتر بین المللی فجر تولید شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: حمایت دستگاه‌های اجرایی استان در پوشش بخشی از نیازمندی های اثر نمایشی و اعزام گروه به جشنواره، از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  استاندار محترم مدیران کل محترم آموزش و پرورش،  ورزش و جوانان، مدیرعامل محترم شرکت پالایش گاز استان، رئیس محترم بسیج هنرمندان و مدیر محترم حوزه هنری استان برای برگزاری این تور فرهنگی، هنری و رسانه ای قابل تقدیر است.

کد خبر 1248458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha