۱۸۰ دانش آموز گلستانی در رویداد «یک صدا ایران» شرکت می کنند

بنی فاطمه گفت: در رویداد «یک صدا ایران» اثر ۱۸۰ دانش آموز از بین ۵۰۰ اثر ارسالی سراسر استان گلستان پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدحسام بنی فاطمه امروز (دوشنبه 3 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: «یک صدا ایران» یک رویداد استعدادیابی دانش آموزی و تقویت کنشگری دانش آموزی است، یعنی اینکه دانش آموزان را نسبت به مسائل پیرامون خودشان کنشگر کنیم و حب به وطن داشته باشند.

 

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: یکی از نکات مهم رویداد، شناخت دانش آموزان ما نسبت به مفاخر استان است.

 

وی ادامه داد: استعدادیابی دانش آموزان، توجه به میهن عزیزمان، آینده ایران، دستاوردها و پیشرفت ها و ترسیم آینده در نگاه نوجوان ها به کشور و مفاخر استان ما، شناسایی و استعدادیابی هنرمندان نوجوان در زمینه های مختلف هنری و افزایش روحیه کنشگری آنها در موضوعات مختلف از اهداف برگزاری این رویداد است.

 

بنی فاطمه اظهارداشت: استان گلستان چهارمین مجری برگزاری برنامه «یک صدا ایران» در کشور است که در روزهای پنجم تا هفتم بهمن به مدت سه روز به صورت کارگاه محور میزبان دانش آموزان سراسر استان است.

 

وی گفت: در این رویداد اثر 180 دانش آموز از بین 500 اثر ارسالی سراسر استان پذیرفته شده که 140 نفر آنها دختر و 40 نفر پسر هستند.

 

رئیس حوزه هنری گلستان افزود: در این رویداد دانش آموزان 15 تا 18 سال شرکت کرده اند که در رشته های ادبیات، هنرهای تجسمی، هنرهای چند رسانه ای و تصویری و هنرهای نمایشی به رقابت می پردازند.

 

وی ادامه داد: در این چهار رشته، چهار استاد برجسته ملی حضور دارند که دانش آموزان جهت یادگیری مسائل و درک مفاهیم مربوط به این شاخه های هنری در این برنامه، ضمن ایده پردازی، سوژه یابی و پرورش موضوعات مدنظر بتوانند آثار خوبی را خلق کنند.

 

بنی فاطمه گفت: در این رویداد علاوه بر اساتید حاضر، به ازای هر هشت دانش آموز یک مربی حضور خواهد داشت که در امر آموزش، هنرمندان نوجوان را یاری می کند.

 

وی افزود: خروجی آثار فاخر و شایسته، در ایام دهه فجر در سطح استان در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین در بیلبوردها و سایر محیط های تبلیغاتی شهری به صورت حقیقی و مجازی و نمایش در صدا و سیمای استان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: ممکن است تولیدات برخی دانش آموزان در زمان کارگاه به اتمام نرسد، که در این صورت باید آثاری که تکمیل نشده است تا قبل از دهه فجر کامل شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی یک صدا ایران را آغاز یک راه و فرآیند مرکز رشد دانست و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از بین این دانش آموزان تعدادی برای آموزش طی سه سال انتخاب شوند تا برای آنها برنامه رشد داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1248496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha