برپایی نگارخانه ای به پهنای کشور در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سید مصطفی زراوندیان از حضور۳۲ استان برای اولین بار در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد و گفت: در بخش تجسم هنرنگارخانه ای بزرگ به پهنای کشور برپا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیش از ظهر امروز دوشنبه سوم بهمن ماه با حضور عبدالرضا سهرابی، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس میرهاشمی، دبیر کل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و سید مصطفی زراوندیان، دبیر بخش تجسم هنر (استان ها) در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

 در این نشست «سید مصطفی زراوندیان»، دبیر بخش تجسم هنر (استان ها) با اشاره به اهداف جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: یکی از اهداف جشنواره تجسمی فجر تمرکززدایی است، همانطور که می دانید همه کشور تهران نیست، ما ظرفیت های خوبی در تمامی استان ها داریم برای اینکه این هنرمندان بستری برای ارایه آثارشان داشته باشند بخش تجسم هنر شکل گرفت و نگارخانه هایی راه اندازی شدند که آثارشان همزمان با بخش طوبای زرین به نمایش در می آید.

 

وی افزود: می خواهیم یک نگارخانه بزرگ در پهنای کشور داشته باشیم که خود این اتفاق یک جریان سازی در عرصه هنرهای تجسمی است. اگر نگاهی به تاریخچه 15 دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر داشته باشیم می بینیم بخش تجسم هنر در اوایل به صورت پراکنده بود و آثار هنرمندان استان ها را نگارخانه ها داشتند اما در دوره دهم جشنواره فجر فضایی به استان ها اختصاص داده شد که آثارشان به نمایش درآید.

 

دبیر بخش تجسم هنر (استان ها) یادآور شد: از دوره چهاردهم جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخش تجسم هنر به صورت منسجم برای تمامی استان ها تشکیل شد و برای اولین بار در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر این بخش در 32 استان حضور دارد.

 

سید مصطفی زراوندیان اظهار کرد: فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی فجر را به ادارات کل استان ها اعلام کردیم و از آنها خواستیم که هنرمندان شاخص خود را دعوت کنند و کیوریتور خود را معرفی کنند و بر همین اساس آنها آثار را جمع آوری کردند و  هر استان باید 12 هنرمند برای نگارخانه خود معرفی کند. بالغ بر 550 هنرمند استانی در بخش تجسم هنر شرکت کرده اند، فجر استانی از بعد از 7 بهمن شروع می شود و همزمان با تهران 7 استان نمایشگاه شان آغاز می شود.

 

وی تصریح کرد:  امسال در بخش تجسم هنر جشنواره هنرهای تجسمی فجر ظرفیتی را برای پرورش هنرمندان استانی و مدیران هنری استانی ایجاد کردیم.

 

کد خبر 1248515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha