تشریح آخرین وضعیت لایروبی کانال‌های آبرسان به خلیج گرگان/ پروژه لایروبی تا ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عباسی آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان را تشریح کرد و گفت: این پروژه حدود ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، نورالله عباسی امروز (سه شنبه ۴ بهمن) در نشست با اعضای ستاد خبری فجر گلستان درباره لایروبی کانال های آبرسان خلیج گرگان اظهارکرد: نجات بخشی خلیج گرگان از پروژه‌های ملی در استان گلستان است.

 

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: در سومین و چهارمین جلسه ستاد مدیریت و هماهنگی تالاب‌های کشور طرح جامع ۵ ساله ای از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ برای نجات بخشی خلیج گرگان مصوب شد.

 

وی افزود: براساس مصوبات سومین جلسه این ستاد مقرر شد پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی سناریوهای نجات خلیح گرگان را تهیه کند. یکی از این راهکارها لایروبی کانال آشوراده به سمت اسکله تفریحی فعلی و جزیره آشوراده به طول ۹ کیلومتر است.

 

عباسی بیان کرد: با موافقت محیط زیست ۴ نقطه برای دپوی لای‌ها پیش بینی شد که حجم دایک اول ۵۲ هکتار، دایک دوم ۴۳ هکتار، دایک سوم ۳۶ هکتار و دایک چهارم ۱۴ هکتار است. کل حجم لایروبی یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب است که تاکنون ۶۱۰ هزار مترمکعب آن لایروبی شده است.

 

وی گفت: پروژه لایروبی در حال حاضر بین ۵۶ تا ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدت قرارداد نیز یکساله تا خرداد ۱۴۰۲ است.

 

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۲۸۴ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شده و ۱۰۰ میلیارد تومان آن نیز به تازگی اختصاص یافته است.

 

کد خبر 1248556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha