«شوکو فیلم کتابخانه» آران و بیدگل به ایستگاه بیستم رسید

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آران و بیدگل گفت: بیستمین برنامه طرح «شوکوفیلم کتابخانه» پنج شنبه ۶ بهمن در سالن اندیشه کتابخانه عمومی استان مؤذن پور آران و بیدگل برگزار می شود.

جواد رنجکش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بیستمین برنامه طرح «شوکوفیلم» کتابخانه پنج شنبه ۶ بهمن در سالن اندیشه کتابخانه عمومی استان مؤذن پور آران و بیدگل برگزار می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آران و بیدگل افزود: این طرح با همكاری شهرداری و مؤسسه فرهنگی هنري هم انديشان شايسته سيلك در كتابخانه استاد موذن پور آرانی شهرستان آران و بيدگل اجرا می شود.

 

رنجکش گفت: اين طرح با شعار «پنجشنبه هايی شاد و خاطره انگيز براي كودكان» ، پنج شنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار انديشه كتابخانه عمومی استاد عباس موذن پور آران و بيدگل برگزار می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آران و بیدگل ادامه داد: پخش فيلم كودكانه و انيميشن، اجرای كتاب‌باز، قصه و نمايش، برگزاري نمايشگاه و جشنواره از جمله برنامه های پيش بينی شده در طرح «شوكو فيلم كتابخانه» است.

 

رنجکش هدف از اجرای اين برنامه را ايجاد محيطی شاد و كودكانه در يك فضای فرهنگی و علمی خواند و افزود: با تغيير سبك زندگی، كودكان ارتباط كمی با محيط اطراف و همسالان خود دارند كه اين امر باعث شده نياز بيشتری به حضور در محيط هاي كودكانه براي يادگيری مهارت های ارتباطی و اجتماعی احساس شود و از سوی ديگر بايد كودكان را از كودكی با فضای كتاب و كتابخوانی آشنا كرد و سعي شده در طرح «شوكوفيلم كتابخانه» به اين دو مقوله مهم توجه ويژه ای شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات شوکوفیلم، آموزش فرهنگ شهروندی برای حاضرین است، تصریح کرد: از جمله آموزش های شهروندی اجرا شده توسط کارشناسان آن حوزه به آموزش تفکیک زباله های خشک وتر ( مدیریت پسماند)، آموزش های سازمان آتش نشانی برای کودکان ، آموزش حفاظت از محیط زیست و فضای سبز، فرهنگ شهروندی ، فرهنگ راهنمایی و رانندگی و... را می‌توان نام برد.

 

رنجکش ابراز اميدواری كرد: فعاليت های فرهنگی هنری تفريحی حوزه كودك كه نياز مهم جامعه بويژه در شهرستان آران و بيدگل است، استمرار داشته باشد و مسئولان بيش از پيش از اين موضوع حمايت كنند.

کد خبر 1248606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha