تقویت زیرساخت‌ها در گمرک آستارا / پل اتومبیل‌‎رو بزودی به بهره‌برداری می‌رسد

رضایی‌پور بر تقویت زیرساخت‌ها در گمرک زمینی آستارا تاکید کرد و گفت: پل جدید اتومبیل‌رو مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، عنایت رضایی‌پور امروز(سه‌شنبه، ۴ بهمن) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: به منظور روان‌سازی ترافیک کامیون‌های ترانزیتی در بلوار سفیر امید اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه حل این مشمل به صورت جدی و در کمترین زمان در دستور کار قرار دارد، افزود: علاوه بر جلسات با مسئولان ذیربط، نشست‎‌هایی با نمایندگان رانندگان، تجار و شرکت‌های حمل و نقل برای رفع این مشکل برگزار شده است.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و سهمیه‌بندی تردد حمل و نقل مرز آستارا در ۴ بخش کامیون‌های یخچالی، ترانزیتی، صادراتی و تخلیه و بارگیری، تصریح‌کرد: روزانه ۲۵۰ کامیون از مرز زمینی آستارا به کشورهای حوزه قفقاز خروج می‌کنند.

 

رضایی‌پور گفت: کامیون‌هایی که از مرز زمینی آستارا خارج می‌شوند ۱۵۰ دستگاه مربوط به کامیون‌های یخچالی حامل مواد فاسد شدنی و ۱۰۰ دستگاه نیز مربوط به سایر کامیون‌ها است.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا از افزایش صادرات در مرز این شهرستان و رونق اقتصادی کشور خبر داد و افزود: ازدحام کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نشان از رونق اقتصادی کشور و افزایش صادرات دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها در گمرگ آستارا باید تقویت شود و دستگاه ایکس‌ری افزایش یابد، تصریح‌کرد: یکی از دلایل صف‌های طولانی و کند شدن تردد کامیون‌ها در مرز آستارا نبود تعداد زیاد دستگاه ایکس‌ری است.

 

رضایی‎پور با بیان‌اینکه بازسازی و تعریض پل فلزی ۸۰ ساله و دیجیتالی شدن سیستم نوبت‌دهی پایانه بار کمک شایانی برای حل مشکل ترافیک کامیون‌ها و کند شدن تردد خواهد کرد،گفت: اتمام پل جدید اتومبیل‌رو مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیز کمک شایانی به حل این مسئله می‌کند.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه روند پیشرفت فیزیکی پل جدید اتومبیل‌رو در مراحل پایانی قرار دارد، ادامه داد: با تکمیل این پل در ۳ ماه آینده و با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم همچون استقرار گمرک، پایانه مرزی و دیگر نهادها قابلیت تردد کامیون‌ها در این مرز به روزانه هزار عدد رسیده و عملیات گمرکی به خارج از شهر آستارا منتقل می‌شود.

 

وی تخصیص تیرپارک به بندر آستارا برای سامان‌دهی وضعیت کامیون‌های ترانزیت خارجی در شهرستان را خواستار شد و افزود:  با بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاری متعدد این معضل نیز در آینده نزدیک با همت دولت حل می‌شود.

 

رضایی‌پور اظهارکرد: در حال حاضر کالاهای محصولات کشاورزی حداکثر ۵ روزه و کالاهای ترانزیتی و صادراتی بین ۱۰ تا ۱۲ روز از مرز آستارا به سوی مقصد صادر می‌شوند و این هم به دلیل سهمیه‌بندی کنونی تردد کامیون های یخچالی در مرز است.

 

کد خبر 1248699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha