برنامه اعتکاف موجب بسط و گسترش معنویت در جامعه می‌شود

شهرستانی، بابیان اینکه برنامه اعتکاف موجب بسط و گسترش معنویت در جامعه می‌شود ، گفت: از آنجا که مخاطبان اصلی این برنامه معنوی جوانان هستند، ضروری است دستگاه‌های مسئول به شیوه همه جانبه پای کار باشند.

علیرضا شهرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف نیز از جمله فرصت‌هایی است که کسب آن موجب ارتقای سطح معنوی و روحیه انسان می‌شود، گفت: اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم مادیات غرق شده کمی فکر کند و خود را باز یابد و دل از غیر خدا بکند، تا روح عبادت و بندگی و اطاعت را در خود زنده کند و با قاضی‌الحاجات به مناجات بپردازد.

 

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه،افزود: رجب، ماه عظيمى است كه خداوند، اعمال نيک را در آن چند برابر فرموده و گناهان را در آن محو مى‌كند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور جهادگونه جوانان در مساجد برای انجام اعمال اعتکاف موجب رشد و تعالی آنان شده و می‌تواند در شکوفایی شان تاثیر بسزایی داشته باشد لذا باید از تمام ظرفیت دستگاه‌های متولی امر استفاده کنیم تا تأثیر عظیم آن بیشتر احساس شود.

 

شهرستانی با اشاره به برنامه مراسم اعتکاف، تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی حجمه‌های دشمنان علیه ایران از موضوعاتی است که در برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف در کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف که یکی از مهم‌ترین و مورد سفارش قرار گرفته‌ترین اعمال ماه رجب است تمرین بندگی و فرصتی برای خودسازی است که خوشبختانه هر ساله با استقبال جوانان متدین روبه‌رو می‌شود همچنین حضور در این مراسم معنوی می‌تواند زمینه رشد فضایل اخلاقی را در انسان فراهم کند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه فریضه اعتکاف گامی اساسی در راستای خودسازی، خداخواهی و تقرب به پروردگار متعال است، گفت: نوجوانی، دوران اوج تربیت پذیری انسان است و اگر آدمی در این دوره با خداوند انس بگیرد و لذت عبادت در وجودش نهادینه شود، در طول زندگی نیز عرصه عبودیت پروردگار را ترک نخواهد کرد.

 

کد خبر 1248746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha