تصویب  طرح ساماندهی فراکسیون‌های مجلس در کمیسیون آئین نامه داخلی

اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در نشستی به بررسی نهایی دستورالعمل تشکیل فراکسیون های مجلس که از خرداد آغاز شده و در کمیسیون و کارگروه ها بررسی شده بود، پرداختند که این دستورالعمل به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در نشستی به بررسی نهایی دستورالعمل تشکیل فراکسیون های مجلس که از خرداد آغاز شده و در کمیسیون و کارگروه ها بررسی شده بود، پرداختند که این دستورالعمل به تصویب رسید و به هیأت رئیسه رفت تا در نوبت بررسی در صحن علنی قرار گیرد. این طرح با هدف ساماندهی وضعیت فراکسیون ها آغاز شد و در کمیسیون آیین نامه داخلی با حضور کارشناسان مراکز مختلف و نامه نگاری ها مورد بررسی قرار گرفت.

 

بنابراین گزارش، در این طرح ضمن قرار دادن تعریفی برای فراکسیون ها، دسته بندی آنها نیز مشخص شده و نحوه برگزاری جلسات و تدوین اساسنامه آنها نیز آمده است ضمن اینکه مقرر شده هیأت بررسی و ارزیابی فراکسیون ها متشکل از نمایندگان نیز برای نظارت بر کارکرد فراکسیون ها تشکیل شود.

 

این گزارش می افزاید: الحاق دو تبصره به ماده 212 و 234 در باب نحوه نظارت مجلس بر عملکرد دولت دستور دیگر این نشست بود که کلیات آن در جلسه ای در آذرماه به تصویب رسیده بود اما به دلیل دستورکارهای دیگری که در اولویت قرار گرفته بود، بررسی جزئیات آن به تعویق افتاد که اکنون کمیسیون وارد بررسی این جزئیات شده است.

کد خبر 1248756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha