تکریم و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل

آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیین تکریم حسن قیصری و معارفه هادی اخوان‌ارمکی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، حجت‌الاسلام بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این مراسم گفت: وقف به عنوان چشمه همیشه جاری در آیات و روایات مورد تأکید فراوان قرار گرفته و ظرفیتی عظیم برای رفع مشکلات جامعه در عرصه های مختلف و کمک به رشد و تعالی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است.

 

علی اکبر رضایی به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی با استفاده از این فرصت برای ارتقای سطح معنویت جامعه و ترویج سُنن فرهنگیِ مورد تأیید دین، از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در این شهرستان تلاش کنند.

 

رضایی با تأکید بر ضرورت توجه به نیازهای روز جامعه در ایجاد وقف‌های جدید؛ ازدواج جوانان و مسکن محرومان را از نیازهای روز جامعه برشمرد که نیازمند ایجاد وقف است.

 

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه بقاع‌ متبرکه و امامزادگان از جمله مراکز ثقل مذهبی و فرهنگی در کشور ما محسوب می‌شوند، گفت: شهرستان آران و بیدگل ۴۲ بقعه متبرکه، ۹۶۴ موقوفه، ۱۴۰ مسجد و ۹۳ حسینیه و ۲۳۰ قرآن آموز دارد که جایگاه اوقاف را در این شهرستان برجسته‌تر می کند.

 

در پایان این نشست، از خدمات «حسن قیصری» سرپرست پیشین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل تقدیر و «هادی اخوان‌ ارمکی» به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی و منصوب شد.

کد خبر 1248763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha