مجلس عزاداری شهادت امام هادی(ع) در مساجد زنجان برگزار می شود

به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع) مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مساجد زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، «علی بن محمد علیه السلام» مشهور به امام هادی و امام علی النقی، امام دهم شیعیان است. آن حضرت در سال ۲۱۲ هجری قمری دیده به جهان گشود و در سال ۲۲۰ هجری قمری منصب امامت از پدر بزرگوارشان به آن حضرت منتقل شد.

 

مدت امامت حضرت هادی حدود ۳۴ سال است و در سال ۲۵۴ هجری قمری به دستور معتز عباسی به شهادت رسیدند. «زیارت جامعه کبیره» از مشهورترین دعاهای برجای مانده از امام هادی علیه السلام است.

 

همزمان با سالروز شهادت آن حضرت مراسم مجلس‌عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام مهدی قربانی و با نوای کربلایی‌ ابوالفضل طالبی چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه، ساعت 19 در مسجد‌ قائم ‌آل ‌محمد(عج) واقع در کوی فرهنگ زنجان برگزار می شود.

 

همچنین مراسم شهادت حضرت امام هادی (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام مجید نقی‌لو و با مرثیه خوانی حاج حسین جمالی چهارشنبه ۵ بهمن بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برپا می شود.

 

مراسم مشابهی نیز ویژه مراسم شب شهادت امام هادی (علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام مهدی غفاری و نوای جلیل محمدی و محمد مهدی حسنلو شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام هادی(ع) اعتمادیه زنجان برگزار شد.

 

لازم به یادآوری است ویژه مراسم لیله الرغائب و زیارت عاشورای هفتگی همراه با برنامه هفتگی قرائت زیارت عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام نقیلو و مناجات خوانی و مداحی حاج سید یوسف شبیری و کربلایی سید جواد هاشمیان پنجشنبه ۶ بهمن ساعت ۲۱ در حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1248779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha