️ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به بیش از ۱۱هزار مددجوی مازندرانی

آرامجان گفت: طی ۹ماهه سالجاری به ۱۱هزار و ۸۹۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی ارائه شده است.

 اسماعیل آرامجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر ماموریت ها مورد توجه کمیته امداد امام خمینی(ره) است،‌اظهار کرد:‌در راستای رفع مشکلات روحی و روانی مددجویان خدمات مشاوره با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و سعی در بهبود سلامت روانی مددجویان تحت حمایت ارائه می شود. 

 

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت:به ۱۱۸۹۵ مددجوی تحت حمایت طی ۹ماهه سالجاری خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی ارائه شده است.

 

️وی افزود: ۵۷۸۴ نفر از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و ۴۵۰۲ مددجونیز از مشاوره و راهنمایی گروهی بهره مند شدند.

 

️ آرامجان گفت: نوعروسان، زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان، دانشجویان ،خانواده های زندانی و به تمامی افراد نیازمند مشاوره این خدمات ارائه شد.

 

وی تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت روان، کاهش آسیب های روحی و روانی، افزایش تاب‌آوری، تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی و ... از اهداف برگزاری خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بوده است .

 

آرامجان موضوعات خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی را بهبود روابط والدین و فرزندان، شیوه های تربیتی و فرزندپروری، آشنایی زوجین با مهارتهای زندگی در راستای تحکیم بنیان خانواده، پیشرفت تحصیلی و مشاوره دانش آموزان پشت کنکور، مشاوره شغلی متناسب با نیاز جامعه و توانایی فردی، کاهش اختلالات اضطرابی و استرس و... در جامعه هدف بر شمرد.

 

وی با اشاره به اینکه برای ۱۶۰۹ نفر از مددجویان در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال سن، شناسنامه الکترونیکی بهداشت و روان، آسیب های اجتماعی خانواده با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی انجام شد گفت: هدف از این اقدام غربالگری وضعیت روحی روانی، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با انجام مداخلات روانشناختی به منظور بهبود وضعیت سلامت روان مددجویان تحت حمایت بوده است.

کد خبر 1248799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha