سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه با کار فرهنگی می توان چهره دین را به نسل جوان نشان داد، گفت: چه کاری بالاتر از اینکه جوانان را جمع و در این اجتماعات آداب دین، سیره پیامبران و ائمه بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام ملکی امروز در نشست ماهانه امامان روستاهای شهرستان خرمدره با بخشدار و دهیاران، با محوریت ساماندهی برنامه های فرهنگی اظهار کرد: روحانیون پیام رسانانی هستند که پیام الهی، سیره و سنت رهبران دینی و فرهنگ و معارف اسلامی را به مردم می‌رسانند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم دره با اشاره به نقش امامان محله در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت : حضور روحانیون در روستاها علاوه بر اقامه نماز جماعت، بیان احکام و معارف اسلامی و ارائه مشاوره در کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از بزهکاری، کاهش تشکیل پرونده در مراجع قضایی و حل اختلافات قومی موثر است.

 

ملکی با یادآوری اینکه در راستای هماهنگی و هم افزایی برنامه نشست های مشورتی ماهانه در روستاها با حضور دهیار، شورا، معتمدین و موثرین روستا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برنامه های مصوب نیاز به حمایت دارد که لازم است که از منابع اعتباری سه درصد فرهنگی از سوی شوراها و دهیاری‌ها حمایت و پشتیبانی شود.

 

وی با بیان اینکه حضور اعضای شورا و دهیار در نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سبب تقویت و دلگرمی روحانی می‌‌شود، خاطرنشان کرد: روحانیون مستقر در روستاها افرادی هستند که در همه ایام به‌ صورت شبانه‌روزی و در ایام غم و شادی در روستا حضور دارند و این نیازمند همراهی ویژه از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران روستا است.

 

به گفته حجت الاسلام ملکی، آموزش روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن، احادیث و روایات، نهج‌البلاغه، ارائه مشاوره، برگزاری گفتمان‌های دینی، پاسخ به شبهات اعتقادی و دینی و مقابله با خرافات از مهم‌ترین وظایف روحانی است.

 

وی تصریح کرد: برای اینکه روحانی بتواند با جوانان و نوجوانان ارتباط داشته و در راستای هدایت و راهنمایی آنان کار کند همه والدین و روستائیان باید روحانی را پشتیبانی و حمایت کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه با کار فرهنگی می توان چهره دین را به نسل جوان نشان داد، گفت: چه کاری بالاتر از اینکه جوانان را جمع و در این اجتماعات آداب دین، سیره پیامبران و ائمه بیان شود.

 

ملکی با اشاره به اینکه مدیر فرهنگی روستا باید روحانی باشد و همه باید در اجرای طرح‌های فرهنگی همیار روحانی باشیم، تصریح کرد: با توجه به کمبود بودجه در حوزه فرهنگی، شوراها و دهیاری‌ها بودجه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی را با مشورت روحانی فقط در همان موضوع هزینه کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم دره اضافه کرد: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اعلام آن به روحانی و همکاری در راستای کاهش و از بین بردن آن، و صرف بودجه در امور فرهنگی از مهم‌ترین درخواست‌های اداره تبلیغات اسلامی خرم دره از شوراها و دهیاران شهرستان است.

کد خبر 1248818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha