جشن تکلیف ۳۰۰ دانش آموز دختر در سرایان برگزار شد

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم جشن تکلیف متمرکز ۳۰۵ دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر سرایان در هیئت جان نثاران این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، در آئین معنوی جشن تکلیف دختران شهر سرایان که با برنامه سرود، دکلمه و قرائت نماز جماعت ظهر و عصر در محل حسینیه سیدالشهدای سرایان همراه بود، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

 

سیدعلیرضا موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این محفل نورانی با بیان اینکه یکی از برنامه های بسیار جذاب برای دانش آموزان دختر و پسر در رسیدن به سن تکلیف، موضوع جشن تکلیف است، به برنامه های استان در برگزاری جشن تکلیف اشاره کرد و تصریح کرد: برای بیش از هفت هزار و ۸۰۰ نفر از دختران و حدود ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از پسران جشن تکلیف برنامه‌ریزی شده، که به دلیل سردی هوا در فواصل زمانی مناسب اجرایی می‌شود.


وی گفت: جشن تکلیف با هدف آشنایی دانش آموزان با شرع مقدس در خصوص رسیدن به سن تکلیف است و اجرای متمرکز آن باعث ارائه برنامه های آموزشی جذاب و مناسب به دانش آموزان است.

 

علی دشتی معاون فرهنگی و هنری مدیریت آموزش و پرورش سرایان هم در حاشیه این مراسم گفت: جشن عبادت راه انس و نزدیکی با خداوند است و دانش آموزان شرکت کننده با برنامه های دینی و احکام نماز آشنا شدند.

 


وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تبریک به همه نوتکلیفان امروز خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند توفیق بندگی خداوند و رهروی ولی فقیه زمان را به همه ما و نوتکلیفان عنایت کند.

 


دشتی اجرای برنامه های قرآنی و مدیحه سرایی و نیز اجرای گروه تواشیح دارالقرآن نور را از مهمترین برنامه های این مراسم برشمرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1248858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha