اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در مشهد برگزار شد

اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه با حضور ٨۵٠ نفر از مداحان، شاعران، سخنرانان مذهبی و اساتید هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه معارف خبرگزاری شبستان، اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه صبح امروز چهارشنبه (۵ بهمن‌) با حضور ٨۵٠ نفر از مداحان، شاعران، سخنرانان مذهبی و مسئولان هیأت های مذهبی و نهادهای هیأتی، اساتید هیأت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام و دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگانی از جامعةالمصطفی قم، حوزه علمیه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه قرآن و حدیث، حوزه علمیه نجف، عتبه عباسیه، حوزه علمیه خواهران، دانشکده مطالعات جهان امور فلسطین، مجتمع عالی علوم انسانی، پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نهضت اسلامی نیجریه، حزب اسلامی تاجیکستان، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، نهضت اسلامی بحرین، اتحادیه جهانی علمای بلتستان پاکستان، جامعه روحانیت هندوستان در تالار قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)برگزار شد. 

 

قصه کودک بزرگترین تریبون حاضر در دنیا است

در این مراسم حجت الاسلام نوید آقاسی زاده اظهارداشت: مجمع حضرت علی اصغر(ع) اولین هیأت جهانی است که در ٧۵٠٠ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌کند، این مراسم سابقه ٢٠ ساله دارد و بنا داریم به ٢۵ هزار نقطه در جهان برسد.

 

مسئول هماهنگی استان‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به اینکه سالانه یک اجلاس سراسری با حضور مسئولان استانی این مجمع در حرم رضوی داریم گفت: ٧٢ کارگاه دوخت داریم که لباس مخصوص این همایش می‌دوزند که سه کارگاه در بحرین، عراق و ترکیه هم داریم.

 

وی گفت: فرهیختگان دنیا چه کسانی که شیعه هستن و اهل تسنن که جزو متفکرین هستند و چه دیگران بحث مهم مد نظرشان تولید محتوا است که یکی از محتواهای غنی توسط این مجمع تولید شده است.حجت الاسلام آقاسی زاده افزود:قصه کودک بزرگترین تریبون حاضر در دنیا است و هر کسی در دنیا تریبون آورد اط زن و کودک استفاده می کند. 

 

جریان مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) بصیرت بخش است

 

در ادامه این اجلاس داوود منافی پور هم گفت: حدود بیست سال قبل حرکت جهانی حضرت علی اصغر(ع) را آغاز کردیم و شاید بر سر یک نذر و نیاز ارشاد شدیم به این باب الحوائج و در سال ۸۲ برگزاری اولین دوره مجمع اتفاق افتاد و مادران با شیرخوارانشان در این محفل شرکت کردند.

پژوهشگر حوزه اهل بیت(ع) افزود:اما دشمن عاقل ما بعد از برگزاری این مجمع به تفکر افتاد و در سال پنجم به برگزاری در هزار نقطه در ایران و ۱۰ کشور رسیدیم و مظهریت سند عاشورا را با شیرخوارگان حسینی نشان دادیم.منافی ادامه داد:در سالهای بعد، که این جریان شکل بهتری پیدا کرد، دشمن کنفرانسی در عربستان برگزار کرد و در آنجا مطرح کردند که تاریخ عاشورا تحریف شده است.

 

وی با بیان اینکه جریان مجمع جهانی علی اصغر(ع) بصیرت بخش است، اظهارداشت:عربستان سعودی فراخوان داده که هر کسی بتواند در اسناد عبدالله رضوی خدشه وارد کند، مورد تقدیر قرار می‌گیرد.پژوهشگر حوزه اهل بیت(ع) تاکید کرد:اینکه حضرت علی اصغر(ع) نماد شد و با یک مظهریت بیرون آمد نشان از توجه ویژه اهل بیت(ع) است.

 

منافی پور با اشاره به اینکه تا کنون‌بیش از ۷۵۰۰ جلسه در ۴۵ کشور جهان این مجمع برگزار شده، گفت:اگر مکتبی نماد و پرچم نداشته باشد منفعل است، کربلا قلب تپنده شیعه است و چه زیباست عاشورا.وی افزود:انشاءالله تلاش می‌کنیم که در سال‌های آینده به برگزاری ۲۱ هزار جلسه در دنیا خواهیم رسید‌ و انشاءالله قرار است حضرت علی اصغر(ع) جهان را تسخیر کند.

پژوهشگر حوزه اهل بیت(ع) با بیان‌اینکه شما نخبگان منابر شیعه می‌توانید به واسطه عاشورا و کربلا، قدرت حیات بخش شیعه را به دنیا منتقل کنید، گفت:ما با حضرت علی اصغر(ع) حقمان را از غدیر و سقیفه خواهیم گرفت، به کسانی که در ملل دیگر هستند.وی ادامه داد:سلاح ما مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) است و با این سلاح محبین و مسلمانان جهان را به جغرافیای کربلا دعوت می کنیم.
 

کد خبر 1248961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha