همکاری زنان کشورهای مسلمان، بستر مناسبی را در جهت تقویت روابط ملت‌ها فراهم می‌آورد

متفکرآزاد با بیان اینکه ایفای نقش زنان در توسعه جهانی و مشارکت‌های بین‌المللی با الگوپذیری از زنان موفق مسلمان میسر است، گفت: همکاری زنان کشورهای مسلمان در حوزه‌های مختلف، بستر مناسبی را برای تقویت روابط ملتها و ترغیب مناسبات دولت ها فراهم می‌آوردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فاتو دیاتو،‌ وزیر زنان، خانواده و کودکان سنگال و هیات همراه با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگال دیدار و گفت و گو کرد. روح اله متفکرآزاد با ابراز خرسندی از سفر هیأت سنگالی به تهران و حضور در اولین کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار گفت: ایفای نقش زنان در توسعه جهانی و مشارکت های بین المللی با الگوپذیری از زنان موفق مسلمان میسر است. جایگاه زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای اصول و مبانی اسلامی، تحول شگرفی داشته است و همکاری زنان کشورهای مسلمان در حوزه های مختلف، بستر مناسبی را در جهت تقویت روابط ملت ها و ترغیب مناسبات دولت ها فراهم خواهد آورد.

 

‎عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ‎نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به قاره آفریقا را نقطه عطف گفت و گوها دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهداف راهبردی و تعاملات با قاره آفریقا،  از ارتقاء سطح مناسبات با سنگال در حوزه های مختلف استقبال می کند. در این میان مجالس در جهت تسهیل تعاملات و مراودات دو کشور نقش تاثیرگذاری دارند و مناسبات پارلمانی  دو کشور بستر مناسبی را برای ارتقاء سطح همکاری‌های مشترک فراهم خواهد آورد.

 

وی تحرک بخشی به گروه های دوستی پارلمانی را گامی رو به جلو در مسیر پیشرفت و بالندگی مجالس و دولتهای جمهوری اسلامی ایران و سنگال بر شمرد.

 

در ادامه این دیدار، فاتو دیاتو وزیر زنان، خانواده و کودکان سنگال نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت‌وگوها و مذاکرات انجام شده در کنگره زنان تأثیر گذار  را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

 

وی با اظهار رضایت از روند رو به گسترش مناسبات دو کشور گفت: روابط ایران و سنگال همواره خوب و صمیمی بوده و در دو کشور بسترهای فراوانی برای همکاری  وجود دارد. ضرورت دارد تا گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور زمینه تقویت مناسبات دوستانه را فراهم آورند.

 

‎فاتو دیاتو در ادامه، ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در پروژه های صنعتی را مفید و موثر دانست و خواستار تقویت همکاری ها در عرصه اقتصادی و تجاری با سنگال شد.

 

 

کد خبر 1249059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha