غربی ها به دنبال حقوق بشر نیستند/اقتدار  ایران؛ پهباد جاسوسی آمریکا را به زمین نشاند

حجت الاسلام پیشقدم ضمن تاکید بر اینکه غربی ها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه سیاست و عملکرد آنها نشان از حقوق بردگی و آزادی تحمیلی دارد، گفت: اسلام ۱۴۰۰ سال قبل بساط این حقوق بردگی و آزادی تحمیلی را درهم شکست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیشقدم ظهر امروز (۷ بهمن ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک ایام رجب و همچنین فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: در مدت زمان حدود چهل و چهار بهاری که از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد، همراهی، همدلی، اتحاد، بصیرت و آگاهی ملت بزرگوار ایران و در نقطه مقابل دشمنی و نقشه های شوم و بی اثر آمریکا و ایادی آنها همیشه همراه این انقلاب بوده است.

 

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دشمنان و در راس آنها آمریکا هر چه در توان داشتند در این چهار دهه بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند، گفت: دشمنان در ابتدا که این انقلاب تازه به شکوفه تبدیل شده بود، جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند که شکست را برای آنان به همراه داشت.

 

وی دستاورد جمهوری اسلامی ایران را از جنگ تحمیلی هشت ساله «عزت و سربلندی ملت ایران» دانست و افزود: در آن دوران برای سیم خاردار از دشمن درخواست داشتیم و برای مباحث نبرد دستمان به سمت کشورهای هم پیمان آنها دراز بود، اما امروز دشمنان التماس می کنند که به یمن موشک و به روسیه پهباد نفروشید و همچنین مشاوره نظامی به عراق، لبنان، سوریه و افغانستان ندهید.

 

حجت الاسلام پیشقدم ضمن تاکید بر اینکه دشمنان با جنگ تحمیلی هشت ساله راه به جایی نبردند و کم کم شکوفه های جمهوری اسلامی ایران بارور شدند، ادامه داد: آنها با ترورهای کور خود، شخصیت های طراز اول و ارکان سیاسی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار دادند، به خیال اینکه این درخت تنومند را مجبور به شکست در مبادلات سیاسی کنند، غافل از اینکه این موضوع اتحاد، بصیرت، آگاهی و مقاومت ملت را به همراه داشت.

 

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطرح کردن گزینه های روی میز از طرف دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی، یادآور شد: دشمنان و در راس آنها آمریکا امنیت ما را هدف قرار دادند، تحریم های اقتصادی را بر کشورمان تحمیل و قدرت نظامی، یعنی سپاه قهرمان ما به عنوان قلب تپنده جهان اسلام را تحریم کردند.

 

وی با اشاره به عکسی که در آن دستگیری سربازان آمریکایی را به دنیا مخابره کرد، افزود: در آن عکس سربازان و نیروهای ارتش دریایی شما با دستان بالای سر، زانوان به زمین نشسته، لباس های خیس شده، صورت های پر از ترس و لرز و التماس آنها به دنیا مخابره و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان به نمایش درآمد.

 

حجت الاسلام پیشقدم ضمن اشاره به بلف موشک ها و همچنین پدافند موشکی دشمنان که سال ها آن را مطرح می کردند، ادامه داد: آنها قهرمان ملی و جهانی ما را در شب سیاه و تاریک ترور کردند ولی غرش موشک های سپاه پاسداران بر فراز پایگاه آمریکایی در عین الاسد عراق با عبور از پیشرفته ترین پدافند دشمنان، به آنها درس مقاومت، ایستادگی و پیشرفت را داد و مجبور به سکوت و برداشتن گزینه روی میز شدند.

 

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این اقتدار جمهوری اسلامی ایران بعد از تحریم بوده که پهباد جاسوسی آمریکا را به زمین نشاند و با مهندسی معکوس، امروز پیشرفته ترین پهبادها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی سال ها از حقوق بشر و آزادی اندیشه حرف زدند، اما تربیت یافتگان و متحدان مکتب آنها قلب ۲۳ درصد از جمعیت جهان، حدود دو میلیارد انسان آزاداندیش را جریحه دار کرد و مصحف ما این کتاب آسمانی (قرآن کریم) را به آتش کشیدند و از آن طرف روح و معنای این کلام الهی، یعنی امر به معروف و نهی از منکر که علت مقنیه اسلام و قرآن است را تحریم کردند.

 

حجت الاسلام پیشقدم اظهار کرد: کشورهای غربی از آزادی و حقوق بشر حرف زدند، اما در اطراف آنها متولیان کشورهایشان قانون منع پوشش در مراکز آموزشی صادر و دختران مسلمان را از آموزش منع کردند و به جرم پوشش مورد اذیت، آزار و سنگباران قرار دادند تا شهید شدند.

 

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آنها مسلمانان بی گناه را زنده زنده در آتش سوزاندند و از حقوق بشر حرف زدند، خطاب به کشورهای غربی، گفت: اینهایی که سوزانده شدند مگر بشر نبودند و حقوق نداشتند که صدایی از شما در نیامد؟!!.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه آنها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه سیاست و عملکرد آنها نشان از حقوق بردگی و آزادی تحمیلی دارد، بیان کرد: اسلام ۱۴۰۰ سال قبل بساط این حقوق بردگی و آزادی تحمیلی را درهم شکست و با بردگی مخالفت و مهر باطل بر آزادی تحمیلی شما زد و این حقوق بشر شما، حقوق منفعتی است که هیچ انسان آزاداندیش پیرو ادیان الهی آن را قبول ندارد.

 

حجت الاسلام با ذکر این سوال که چرا بعد از گذشت حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران دشمنان به یاد تحریم ستاد امر به معروف و نهی از منکر افتادند؟، ادامه داد: آنها در جنگ ها و تحریم های قبل کار به جایی نبردند، ماحصل تلاش دشمنان برای آنها خفت، ذلالت و حقارت و برای نظام اسلامی و مردم ما عزت، افتخار و قدرت بود.

 

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تحریم ایران نیست بلکه به دنبال تحریم «نظام اسلامی» است، گفت: وعده جهانی شدن اسلام در ادیان مختلف آمده و با وجود منجی آخرالزمان حضرت مهدی (عج) محقق خواهد شد و دشمنان نباید بیخود دست و پا بزنند، زیرا محکوم به شکست و غرق شدن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز به صورت علنی نشان داد که ماهیت تحریم آنها در حوزه فرهنگ و ارزش های الهی است، افزود: برای همین ستاد امر به معروف و دبیر آن را تحریم کردند و این ستاد تنها نهاد فرهنگی در لیست اخیر اتحادیه اروپا برای تحریم بود.

 

حجت الاسلام پیشقدم پیاده کردن سیاست مبارزه با مظاهر فساد در جمهوری اسلامی را از اهداف این ستاد دانست و یادآور شد: ستاد با تشکیل گشت ارشاد مسئولین برای پیشگیری از معضلات سیستم اداری و از طرف دیگر با تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر درون سیستم اداری به دنبال مبارزه با فساد، اختلاس و معضلات اداری است.

 

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ستاد با تشکیل گروه های مطالبه گری مردمی چشم بینای انقلاب بوده، نظارت کاملی بر عملکرد دولت ها و دستگاه داشته و به عنوان پشتوانه قدرت برای نظام محسوب شده و در خدمت مردم و نظام در استان مشغول فعالیت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وقتی فرماندهان جنگی در عملیات ها برای پیشبرد اهداف جنگی خود به شور می نشینند دو نقطه حساس یعنی «خط مقدم» و «نقاط حساس» و به تعبیری نیروهای پشتیبان را معیار برنامه ریزی خود قرار می دهند، اظهار کرد: امروز ستاد با توجه به رویکرد جدید خود و چالش های پیش روی نظام اسلامی در بحث «حجاب و عفاف» که دشمن در این زمینه حمله ترکیبی و شناختی خود را در این حوزه آغاز کرده و حدود چند ماه کشور ما را دچار مشکل کرد، وارد شده است.

 

حجت الاسلام پیشقدم با بیان اینکه طرح «حجاب و عفاف» دشمنان را خشمگین کرده و به همین دلیل اقدام به تحریم ستاد احیاء امر به معروف کردند، ادامه داد: چون طرح «عفاف و حجاب» ستاد که از دو پشتوانه علمی، نخبگان دانشگاهی و قانونی و از طرف دیگر پشتوانه فقاهت و اجتهاد برخوردار است، می تواند در این زمینه راهگشا باشد و لذا این طرح کارآمدی خاصی برای حوزه عفاف و حجاب دارد و به یقین باعث اصلاح وضعیت موجود می شود.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند ما گذشته و در حوزه فرهنگ این رضایت مندی وجود ندارد، ادامه داد: ما در زمینه حجاب و عفاف قانون داریم، قانون بی حجابی و کشف حجاب را به عنوان تخلف قلمداد کرده و با این وضیعت نیاز به نیروی نظامی، پرونده، دادگاه و قاضی نیست، همان طور که مشکل رانندگی با تخلف دانستن حل شده و مشکلات در این حوزه حل شد.

 

وی با بیان اینکه در این طرح مشکل ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه ما قدرت اجرایی کردن این قانون را به دلیل وسعت جرم ندارد و تاکنون هم این مشکل از این راه حل نشد، ولی آنچه که نیازمند این طرح است، همراهی و هم دلی دولت و البته مجلس انقلابی است که انشاالله ستاد را در این زمینه همراهی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام پیشقدم ضمن محکوم کردن تحریم ستاد امربه معروف و نهی از منکر، گفت: این حرکت مذبوحانه و دور از عقلانیت اتحادیه اروپا وجاهت قانونی ندارد و از دستگاه دیپلماسی می خواهیم که جوابی در خور ملت عزیز و سرافراز ایران اسلامی داده تا دیگر هیچ وقت به فکر این گونه حرکت های ناشایست و دور از عقلانیت آنان نباشیم.

کد خبر 1249119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha