قدم زدن با مسئولان کشورهای غربی راهکار مقابله با اسلام ستیزی نیست

ایزدی گفت: برخی تصور می‌کنند از طریق قدم زدن با وزیر امور خانه فلان کشور اقدامات اسلام تیزانه غربی‌ها پایان می‌یابد؛ این طور نیست زیرا اسلام‌هراسی عقبه بسیار قدیمی در غرب دارد.

«فواد ایزدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان  با بیان اینکه موضوع اسلام تیزی ربطی به دیروز و امروز ندارد، اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند اسلام ستیزی به دوره جنگ های صلیبی برمی گردد و اسلام ستیزی که اخیرا توسط دشمنان و با حمایت دولت سوئد در این کشور صورت گرفت، سابقه طولانی در کشورهای اروپایی دارد.

 

مدیر گروه آمریکاشناسی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: میزان اسلام ستیزی در غرب خیلی وسیع است و چهره های پنهان و نهان زیادی دارد.

 

وی اضافه کرد: قرآن سوزی اخیر در کشور سوئد نیز حتما عقبه قدیمی تری دارد و به همین دلیل است که فرد هتک از سوی دولت سوئد مجوز انجام این هتاکی را گرفت.

 

ایزدی گفت: غربی ها برای توهین به مقدسات اسلام و ترویج اسلام هراسی کارهای مختلی انجام می دهند و از وجود همه نوع از شخصیت های شان اعم از استادان دانشگاه و شخصیت های هنری و غیره استفاده می کنند.

 

وی گفت: ما باید درک درستی از اسلام هراسی در غرب داشته باشیم و نباید آن را صرفا یک پرژوه در میان سایر پروژه های غربی ها به ویژه استکبار جهانی بدانیم.

 

مدیر گروه آمریکاشناسی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: برخی تصور می کنند از طریق قدم زدن با وزیر امور خانه فلان کشور اروپایی اقدامات اسلام تیزانه غربی ها پایان می یابد؛ این طور نیست زیرا اسلام هراسی عقبه بسیار قدیمی در غرب دارد.

کد خبر 1249190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha