دومین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان فارس برگزار شد

دومین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر فارس به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مسئول کمیته در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین بهادری، امروز شنبه (8 بهمن) در این جلسه ضمن تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر، گفت: برنامه های ویژه ای در قالب نمایشگاه معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی، بصیرتی ویژه کارکنان و خانواده های آنان، نشست و گفتمان سازی، سبک زندگی ویژه بانواده و اهدای خون در ایام دهه فجر برگزار می شود.

نماینده اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس در کمیته مساجد افزود: اهدای بسته های معیشتی، جشن های سالگرد پیروزی انقلاب در 30 بقاع شاخص به صورت مردمی برگزار می شود و محافل انس با قرآن کریم نیز در 20 بقعه برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، علیرضا زارعی، نیز برنامه های دهه فجر را تشریح کرد و گفت: برنامه «10 شب، 10 مسجد» با حضور مسئولان جهت پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات، همایش جهاد تبیین و معرفی دستاورد های انقلاب اسلامی، برگزاری جشن های انقلاب در 44 مسجد شیراز و شهرستان ها نیز از برنامه های تدارک دیده شده است.

نماینده اداره تبلیغات اسلامی فارس در این کمیته افزود: موکب های صلواتی با رویکرد معرفی دستاورد های انقلاب و مسابقات ورزشی جام دهه فجر نیز در این ایام اجرا می شود.

همچنین، مصطفی دهقانی، نیز ضمن اشاره به فضاسازی و اذین بندی شهر شیراز جهت ایام الله دهه فجر، گفت: جشن های انقلاب در مناطق شهرداری شیراز برگزار می شود.

نماینده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در کمیته مساجد خاطرنشان کرد: هر منطقه سه جشن را با محوریت مساجد در محلات برگزار خواهد کرد که مکان های مختلف به این منظور درنظر گرفته شده است.

در ادامه، حجت الاسلام جواد جعفری،  نیز ضمن بیان اینکه برنامه های ایام الله دهه فجر به شکل متفاوتی برگزار می شود، گفت: برنامه مشترک طرح «مواات» در سراسر استان فارس به مناسبت دهه فجر اجرا خواهد شد.

نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در این کمیته افزود: ائمه جمعه استان خطبه های نمازجمعه این ایام را به جهاد تبیین، روشنگری و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی اختصاص خواهند داد.

این گزارش می افزاید: محمد رضا خائف، نیز ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و پوشش خبری برنامه های مساجد در ایام الله دهه فجر، به بیان پشنهادات خود پرداخت.

نماینده صدا و سیمای مرکز فارس در این کمیته پیشنهاد کرد: در شب میلاد حضرت امام علی (ع)، از گلبانگ های مساجد نوای یا علی و دیگر نوا های ویژه ای برای همراهی مردم محله پخش شود.

همچنین، حجت الاسلام محمدرضا زارع به نمایندگی از مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس نیز در این جلسه ضمن تشریح اجرای طرح «امین مدارس»، گفت: از ظرفیت های این طرح در ایام دهه فجر بهره برداری خواهد شد و یک هزار و 800 طلبه فعال در این طرح به تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی می پردازند.

کد خبر 1249196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha