کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(۹بهمن)مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،با 146 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع موافقت کردند.

 

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مورد این طرح گفت: در سال 1395 مقام معظم رهبری سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ کردند و از آن سال تاکنون اصلاحات قانون انجام نشده است و قانون فعلی به روال سابق پیش می رود. ما با دولت، پژوهشکده های مرتبط و وزارت کشور برای تدوین و ارائه این طرح هماهنگی های لازم را انجام دادیم و جلساتی را برگزار نمودیم و نهایتاً این طرح با نظر آنها در مجلس مطرح شد و حالا دولت نیز موافق آن است و به نوعی نظر کارشناسان و مجری را در مورد آن دریافت کرده ایم.

 

وی اظهار کرد: تمام مواد این طرح براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است و اگر صحبت از مقابله با تخلفات انتخاباتی و خرید و فروش رأی می شود و یا صحبت از نقش آفرینی احزاب در انتخابات در میان است، براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مطرح شده است. همچنین اختصاص زمان برای هیات های نظارت و اجرایی و رسیدگی به صلاحیت افراد در این طرح طبق سیاست های ابلاغی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1249319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha