خلیفه ارامنه ‌آذربایجان توهین به قرآن کریم را محکوم کرد

اسقف اعظم گریگور چیفتچیان توهین به ساحت قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، توهین به ساحت قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کرد و خواستار حمایت اداره کل اوقاف استان برای کمک به نیازمندان ارامنه استان شد.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، نیز در سخنانی با محکومیت توهین به مقدسات ادیان، اظهار کرد: مسلمان به دو نبوت عامه و خاصه اعتقاد دارند که نبوت عامه مربوط به پیامبرانی از حضرت آدم (ع) تا حضرت محمد(ص) بوده و نبوت خاصه همان پیامبر اکرم (ص) هستند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد: ادیانی چون مسیحیت، یهودیت و اسلام در طول دوره‌های تاریخی نازل شده‌ و به مرور مکمل همدیگر قرار گرفتند و نباید این ادیان را انکار کرد و هر کسی که چنین نیندیشد از دین خارج می‌شود. 

وی با اشاره به لزوم احترام متقابل بین ادیان مقدس برای زندگی مسالمت آمیز، گفت: کسی که اکنون به قرآن کریم جسارت می‌کند قطعا فردا به کتب مقدسی چون انجیل و تورات و هر ۱۰۴ کتب معتبر نازل شده از سوی خداوند متعال هم جسارت خواهد کرد از این رو بایستی به جای بی حرمتی و توهین به اعتقادات مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم تا بتوانیم در کنار یکدیگر با صلح زندگی کنیم.

حسینی در ادامه با بیان این‌که نیت واقفان خیراندیش مسلمان و غیرمسلمان، اصل وظایف سازمان اوقاف است، از کمک و حمایت اداره اوقاف از نیازمندان ارامنه سطح استان خبر داد.

کد خبر 1249386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha