ایلهان عمر: جمهوری خواهان تاب حضور مسلمانان در کنگره را ندارند

«ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا گفت که برخی جمهوری خواهان نمی خواهند که مسلمانان در کنگره حضور داشته باشند و به همین دلیل اقدام به سنگ اندازی در راه آنها می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thehill»، «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا گفت که برخی جمهوری خواهان نمی خواهند که مسلمانان در کنگره حضور داشته باشند و به همین دلیل اقدام به سنگ اندازی در راه آنها می کنند.

 

عمر در پاسخ به سوالاتی درباره تلاش‌های «کوین مک کارتی» از کالیفرنیا برای جلوگیری از ادامه حضور وی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت: برخی از جمهوری‌خواهان با اسلام‌هراسی موافق هستند.

 

وی افزود: شما به یاد دارید که «دونالد ترامپ» وقتی وارد ایالتی که من در آن زندگی می کنم، شد، گفت که ، پناهندگان مسلمان سومالیایی در حال نفوذ به کشور ما هستند. من سوگند یاد می کنم  که مسلمانان در کنگره نفوذ خواهند کرد.

 

نماینده مسلمان کنگره آمریکا گفت که جمهوری خواهانی مانند مک کارتی با حضور یک مسلمان در کنگره که بتواند صدای دیگر مسلمانان باشد، موافق نیستند.

 

مک کارتی در حقیقت رای مقابله با مسلمانان اولین آمریکایی سومالیایی و یکی از دو زن مسلمان اول منتخب کنگره را برای برکناری از امور خارجه هدف قرار داده است، اما برکناری عمر نیازمند رای گیری از کل اعضای کنگره است.

 

عمر گفت: اگر آنها می خواهند درباره اختلافات سیاسی بحث کنند ،مشکلی نیست و این چیزی است که همه ما باید فرصت انجام آن را داشته باشیم، اما لکه دار کردن شخصیت یک نفر اشتباه است و انگیزه سیاسی دارد.

 

وی افزود: بسیاری از اعضای جمهوری خواه معتقدند که یک مسلمان، یک پناهنده، یک آفریقایی حتی نباید در کنگره باشد چه رسد به اینکه فرصت خدمت در کمیته روابط خارجی را داشته باشد.

کد خبر 1249571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha