ایستادگی زنان ایرانی در دفاع از ارزش‌های اسلامی برای دشمنان قابل تحمل نیست

آیت الله فلاحتی ایستادگی زنان ایرانی در دفاع از آرمان‌ها، اصول و ارزش‌های اسلامی را برای دشمن غیرقابل تحمل دانست و گفت: دشمن نمی‌تواند خودباوری زنان را ببیند زیرا قدرت دفاع از اصول، باورها و مبانی انقلابی و اعتقادی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز(دوشنبه، ۱۰ بهمن) در همایش بزرگ دختران انقلاب در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه دنیای امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب دنیای تغییر هندسی است گفت: امروز شیوه‌های تربیت تغییر کرده و ما ملزم به یادگیری شیوه‌ها و روش‌ها با الگوگیری از آموزه‌های اسلام به ویژه در همسرداری و تربیت فرزندان هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اسلام دربرگیرنده همه روش‌های تربیتی است و باید راس امور ما باشد افزود: همه متولیان فرهنگی و آموزشی دغدغه‌مند در چگونگی عملی کردن روش‌های تربیتی هستند و در اجرا دچار خلاء‌هایی هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه دختران گیلان در گفتار، رفتار و ادب الگو هستند اظهارکرد: شما دختران گیلانی در حمایت از ارزش‌های اسلام و انقلاب پیشرو هستید و آینده این انقلاب به دست شما آینده‌سازان سپرده شده است.

 

فلاحتی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای انحراف جوانان ایران اسلامی اذعان کرد: دشمن در این زمینه هزینه‌های فراوان می‌کند چون شما سکانداران انقلاب هستید و  آینده انقلاب به دستان پاک و با نیات پاک شما اداره می‌شود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب به‌ویژه در حوزه زنان که خاری در چشم دشمنان است گفت: دشمن نمی‌تواند حجاب دختران و زنان ما را ببیند چون می‌داند حجاب زمینه‌ساز رشد انسان است و اجازه نمی‌دهد آنان به مقاصد شومشان دست پیدا کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور فعال زنان ایران در عرصه‌های مختلف آن را نتیجه خودباوری این قشر دانست و گفت: این خودباوری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که زمینه رشد و موفقیت بانوان را در محیطی سالم فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه زنان ایرانی الگوی زنان جهان در همه عرصه‌ها هستند گفت: دشمن نمی‌تواند خودباوری شما را بپذیرد زیرا قدرت دفاع از اصول، باورها و مبانی انقلابی و اعتقادی را دارید. 

 

امام جمعه رشت بخش عظیمی از انقلاب اسلامی را نتیجه فعالیت‌ها و حمایت‌های زنان دانست که همواره در میدان حضور داستند و بیان کرد: امروز زنان ایرانی در اوج عزت و اقتدار زندگی می‌کنند.

 

وی در ادامه توانایی‌های زنان ایرانی که موجب ایستادگی در برابر هجمه دشمنان شده است را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: دشمنان در هر توطئه‌ای با ایستادگی بانوان ایرانی مواجه شدند زیرا بانوان و دختران ایران اسلامی، زنان اهل عفت و دختران اهل معرفت هستند.

 

فلاحتی با اشاره به وقایع اخیر کشور و شعار" زن، زندگی، آزادی"برای جذب زنان گفت: اولین کسانی که تودهنی محکمی به دشمنان زدند، شما دختران بودید که با وجود اعتراض و مطالبه‌گری در بخش‌های مختلف؛ راه خود را از آشوبگران جدا کردید و این نشان می‌دهد که زن ایرانی اهل معرفت و بصیرت است و خط حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

 

وی ایستادگی زنان ایرانی در دفاع از آرمان‌ها، اصول و ارزش‌های اسلامی را برای دشمن غیرقابل تحمل دانست و گفت: شما دختران خستگی‌ناپذیر و مجاهدان امروز و آینده جامعه ما هستید و ما به آینده این جامعه با عنایت‌های امام زمان(عج) و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب بسیار امیدوار هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به دختران که اهل مطالعه باشید و آن را فراموش نکنید خاطرنشان کرد: اسلام و معارف اسلام را بشناسید زیرا در میدان بزرگی که پیش روی شماست باید پاسخگوی شبهات باشید.

 

 

زهرا نجاتی، عضو کانون ثقلین رشت در این همایش به نمایندگی از دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان با بیان اینکه رفتار ناهنجار برخی از دختران در مدگرایی و یا نگهداری از حیوانات برای اثبات خودشان است گفت: باید شیوه برخورد با دختران نوجوان را بدانیم زیرا همان‌طور که به آسانی حالت ناهنجار به خود می‌گیرند، اگر ظرفیت مناسبی داشته باشند، تغییر کرده و به سمت هنجار متمایل می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه دختران امروز مادران آینده جامعه هستند و باید کرامت آنان را حفظ کنیم تصریح کرد: اگر جامعه ما مادران آگاه و فهیمی نداشته باشد، ساخته نخواهد شد.

 

نجاتی با تصریح بر اینکه متأسفانه رسانه به‌عنوان ابزار ارتباط جمعی نتوانسته الگوی درست اسلامی را معرفی کند، فقدان عرضه پوشش مناسب و ارزان در فروشگاه‌ها از دیگر دغدغه‌های دختران تراز اسلام دانست و گفت: نحوه ارتباط با دختران بدحجاب باید آموزش داده شود تا دختران محجبه بتوانند الگوسازی و جریان‌سازی درستی در جامعه هدف همسالان داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: دختران محجبه می‌خواهند در جامعه اثرگذار باشند، اما توانمندی لازم را ندارند، وقتی می‌توانند اثر گذار باشند که آموزش‌های لازم را ببینند.


این عضو کانون ثقلین با بیان اینکه برای ارتقا و توسعه باورهای دینی، الگوپذیری و اعتلای جایگاهی و منزلتی دختران نوجوان نیازمند اقداماتی جدی‌تر هستیم متذکر شد: پیشگیری و آموزش لازمه این امر مهم است. معلمان مدرسه، مسئولان جامعه، روحانیت و رسانه باید الگوی تربیتی مناسب دختران را ارائه کنند.

 

 

کد خبر 1249608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha