برنامه‌های تقریب مذاهب کردستان با رویکرد مردمی برگزار می‌شود / تجلیل از خبرگزاری شبستان در اهتمام به امر تقریب

حجت‌الاسلام عسکری به تشکیل کمیته تقریب مذاهب اسلامی با رویکرد خاص و تدوین برنامه‌های آن در کردستان خبر داد و گفت: تلاش شده است تا امسال برنامه‌های تقریب مذاهب رویکرد مردم محور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، حجت‌الاسلام حسن عسکری -مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور- امروز دوشنبه(۱۰ بهمن ماه) در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در چهل و چهار سال اخیر با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در همه ابعاد پیش رفته و نظام از اصل خود انحراف نداشته است به‌گونه‌ای که ایران نه وابسته به بلوک غرب و نه بلوک شرق است.

 

حجت‌الاسلام عسکری افزود: امروز آمار هجمه‌های دشمن بالا رفته و از ظرفیت‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند و اصحاب رسانه باید در بزنگاه‌ها نقشه‌های دشمن را رصد کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن از طریق رسانه‌های غربی از کاه کوه می‌سازند و مسائل را بزرگ می‌کنند، بیان کرد: دشمن کارهای بزرگ و فعالیت‌های انجام شده را کوچک و بی‌اهمیت نشان می‌دهد و اخیرا تهمت‌های زیادی به نظام اسلامی وارد شد و برخی از مسئولان نیز مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام عسکری تصریح کرد: کمیته تقریب مذاهب با رویکرد خاصی جلسات خود را تشکیل داده است و تلاش شده که برنامه‌های خود را مردمی اجرا کند.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اذعان کرد: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه، شورای روحانیت و افراد اثرگذار جامعه در دهه فجر امسال توسط کمیته تقریب مذاهب انجام می‌گیرد.

 

وی سفر نماینده ولی فقیه استان کردستان به پنج شهر استان کردستان در ایام دهه فجر، برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه و دانش‌افزایی، برنامه‌های بصیرت‌افزایی، برنامه‌های قرآنی و توجه به موضوع جهاد تبیین را از دیگر برنامه‌های دهه فجر دانست.

 

حجت‌الاسلام عسکری گفت: دو برنامه شاخص ویژه روحانیون و طلاب استان با عنوان همایش علمای شیعه و سنی، نشست ائمه شوراهای افتای روحانیت استان در ایام دهه فجر را نیز برگزار خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام عسگری همچنین به حادثه به آتش کشیده شدن خانه یک ماموستای اهل سنت در روستای کلاته سنندج اشاره داشت و گفت: وی فردی بدون حاشیه بود که صرفا دغدغه دین و مذهب و قرآن را داشت.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: تناقض موضع رسانه‌های معاند در ارتباط این موضوع در حالی است که هنوز ابعاد این ماجرا مشخص نیست و این نشان می دهد کار دشمن استفاده از هر فرصتی برای بهره‌برداری علیه نظام اسلامی است.


وی اضافه کرد: ابعاد حادثه به آتش کشیدن منزل امام جماعت روستای کلاته هنوز روشن نیست ولی تناقض‌بافی دشمنان برای بهره‌برداری از این موضوع کلید خورده است.

 

در این نشست از خبرنگار خبرگزاری شبستان به عنوان خبرنگار برتر در انعکاس اخبار حوزه تقریب مذاهب تقدیر شد.

کد خبر 1249673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha