اهدای کتاب به کتابخانه های مجری طرح پالایش کتاب

مجید خوبی‌زاده گفت: همزمان با دهه فجر کتاب های مفید و به روز در اختیار کتابخانه های مساجد مجری طرح پالایش کتاب قرار خواهد گرفت.

مجید خوبی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در جنوب کرمان همچون سایر مناطق کشور، طرح پالایش کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی اجرا شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در این راستا کتاب های فرسوده و بدون استفاده کتابخانه های مخزن دار پس از پالایش جمع آوری و به فروش رسید.

 

وی بیان کرد: همزمان با دهه فجر کتاب های مفید و به روز در اختیار کتابخانه های مساجد مجری طرح پالایش کتاب قرار خواهد گرفت.

 

خوبی زاده ابراز کرد: بخشی از این کتاب ها از فروش کتاب های فرسوده تهیه شده و بخشی نیز از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به این کتابخانه ها اهدا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: این کتاب ها مختص گروه های سنی کودک و نوجوان با موضوعاتی همچون دفاع مقدس، دین و مذهب می باشند.

 

وی اظهار کرد: در اجرای طرح پالایش کتاب بیشترین کتب جمع آوری شده از مجموعه کتب کمک درسی و آموزشی بوده که در قفسه های این کتابخانه ها بدون استفاده مانده بودند.

 

خوبی زاده طرح پالایش کتاب را اقدامی موثر در بروز رسانی کتب موجود در کتابخانه های مساجد دانست و تصریح کرد: قطعا وجود کتاب های به روز در قفسه های کتابخانه های مساجد می تواند زمینه ای برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و انس آنها با یار مهربان باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: تاکنون در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان ۲۵۶ کتابخانه باز، ۱۸ کتابخانه مخزن دار و یک باب کتابخانه تخصصی حوزه زن و خانواده راه اندازی شده است.

 

وی تاکید کرد: راه اندازی این کتابخانه ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نقاط مختلف جنوب کرمان به ویژه در مناطق روستایی و دور افتاده بوده است.

 

خوبی زاده تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی این ستاد در اجرای برنامه های فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه عنوان کرد: در همین راستا با محوریت ائمه جماعات مساجد، طرح شنبه های با کتاب در حال برگزاری است.

کد خبر 1249678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha