حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باعث بی‌اثر کردن تحریم‌ها  می شود

آوایی، خواستار حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان شد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افزایش تولید و اشتغال می‌شود.

سید احمد آوایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با اشاره به دیدار با دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که در نامگذاری سال نیز در این خصوص توسط ایشان نشان از اهمیت بالای موضوع است، باید دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید داخل حمایت بیشتری انجام دهد.

 

نماینده مردم پشهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، افزود: وقتی کالایی در داخل تولید می‌شود و از کیفیت بهتری نسبت به مشابه خارجی برخوردار است نباید اجازه واردات نوع خارجی آن را داد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای در درون سیستم به دنبال خرید از شرکت‌های خارجی و واردات برخی کالاها هستند که مشابه داخلی آن به مراتب امتیازات و کیفیت بالاتری دارد که این موضوع باید کنترل شود.

 

آوایی، خاطر نشان کرد: متاسفانه عده‌ای به دنبال خرید از تولیدات داخلی شرکت‌های دانش بنیان نیستند چرا که اگر از این شرکت‌ها خریداری کنند امکان استفاده از رانت وجود ندارد.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه از بعد از پیروزی انقلاب گرایش دولت ها نادیده گرفتن بخش خصوصی بوده و بسیاری از کارآفرینان مورد بی‌مهری قرار گرفته و هم اکنون نیز در بدنه بعضی از وزارتخانه ها مدیران میانی گرایش خرید از خارج داشته و تولیدکنندگان داخلی را به بهانه‌های مختلف نادیده می‌گیرند و منافع ملی را فدای منافع شخصی می‌کنند.

 

نماینده مردم دزفول، حمایت جدی از تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین نظارت بر تصمیم سازانی که عملکردشان مکمل تحریم‌های خارجی و باعث خودتحریمی می‌شود را ضروری دانست و یاد آور شد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال از طرفی باعث جلوگیری از سوءاستفاده رانت خواران و از طرف دیگر باعث بی‌اثر کردن تحریم‌ها خواهد شد.

 

کد خبر 1249720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha