اختصاص ۱۰ مسجد در استان زنجان برای اعتکاف دانش آموزان

به گفته حجت الاسلام حسنی، ۱۰ مسجد در استان زنجان برای اعتکاف دانش آموزان اختصاص داده شده است و پیش بینی می شود ۲ هزار دانش آموز در این مساجد معتکف شوند.

حجت الاسلام حمید حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ایام اعتکاف ماه رجب اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با حضور پرشور جوانان و اقشار مختلف مردم اجرا می شود.

 

مسئول اعتکاف دانش آموزی استان زنجان از اختصاص 10 مسجد برای اعتکاف دانش آموزان خبر داد و گفت: از این تعداد 2 مسجد به عنوان ذخیره پیش بینی شده است و یک مسجد در خرمدره، یک مسجد در خدابنده و یک مسجد در ماهنشان پذیرای دانش آموزان دختر و پسر در رده های سنی 9 تا 14 سال و 14 تا 18 سال خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف از 13 رجب به مدت سه روز در مساجد برگزار خواهد شد، گفت: امسال یک مسجد ویژه کنکوری ها پیش بینی شده است.

 

به گفته حجت الاسلام حسنی، مسجد قائم آل محمد(عج) کوی فرهنگ زنجان به عنوان مسجد میزبان اعتکاف دانش آموزان کنکوری در نظر گرفته شده است که علاوه بر جنبه های معرفتی و معنوی، به مباحث علمی، تحصیلی و همچنین مشاوره تحصیلی به طور ویژه پرداخته خواهد شد .

 

برگزاری حلقه های معرفتی، مسابقات فرهنگی، بازی های تشکیلاتی ، برگزاری محفل قرآنی دانش آموزی و حفظ سوره فجر، هیأت دانش آموزی، طرح های کتابخوانی و خوانش کتاب ، تحلیل فیلم کوتاه، مشاوره تحصیلی و روانشناسی، اجرای سرود و تئاتر از جمله برنامه های اعتکاف دانش آموزی خواهد بود .

 

اسامی مساجد دانش آموزی دختران:

مسجد عباسقلی خان – سعدی وسط- رده سنی مشترک ۹ تا ۱۸ سال

مسجد امام سجاد(ع) – زیباشهر- رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال

مسجد امام حسین(ع) – سعدی شمالی- رده سنی ۹ تا ۱۴سال

 

اسامی مساجد دانش آموزی پسران:

مسجد اسحاق میرزا – سرچشمه- رده سنی مشترک ۹ تا ۱۸ سال

مسجد امام علی (ع) – آزادگان- رده سنی مشترک ۹ تا ۱۸ سال

مسجد امام علی بن ابیطالب (ع) – گلشهر- رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال

مسجدالنبی (ص) – هنرستان- رده سنی ۹ تا ۱۴ سال

 

کد خبر 1249737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha