کشورهای اسلامی، حمله انتحاری به مسجد پیشاور را محکوم کردند

حمله انتحاری در مسجد پیشاور پاکستان با محکومیت کشورهای مصر، امارات، کویت، اردن و فلسطین رو به رو شد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: حمله انتحاری در مسجد پیشاور پاکستان منجر به کشته شدن 83 کشته و زخمی شدن 170 نمازگزار شد، با محکومیت کشورهای اسلامی رو به رو شد.

 

مصر

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای، حمله انتحاری به مسجد پیشاور را که ده ها کشته  و زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد.

مصر به خانواده های قربانیان و دولت پاکستان تسلیت گفت و اقدامات تروریستی با تمامی اشکال آن را محکوم کرد و برای مجروحان شفای عاجل از درگاه الهی مسئلت کرد.

 

امارات

وزارت امور خارجه امارات نیز به خانواده های قربانیان و دولت پاکستان تسلیت گفت و حمله به مسجد پیشاور را در شمال غرب پاکستان محکوم کرد.

وزارت امور خارجه امارات برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزو کرد.

وزارت امور خارجه امارات گفت: امارات تمامی اشکال خشونت و اقدامات تروریستی را که امنیت و ثبات کشور را بر هم می زند و با ارزش های انسانی منافات دارد، محکوم کرد.

 

اردن

وزارت امور خارجه و مهاجرین اردن، انفجار تروریستی در مسجد شهر پیشاور پاکستان را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اردن با دولت و ملت بر همبستگی خود با دولت و مردم پاکستان تاکید کرد و هرگونه خشونت تروریستی به ویژه خشونت هایی که اماکن عبادی را هدف قرار می دهد، محکوم کرد و با خانواده‌های قربانیان  ابراز همدردی کرد و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان کرد.

 

فلسطین

وزارت امور خارجه فلسطین، انفجار تروریستی را که در مسجدی در پیشاور پاکستان رخ داد و ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای تاکید کرد که فلسطین در کنار جمهوری اسلامی پاکستان و مردم آن برای مقابله با تروریسم ایستاده است و ​​به توانایی پاکستان، رئیس جمهور، دولت و مردم برای مقابله و شکست تروریسم اعتماد دارد.

این وزارتخانه ضمن تسلیت و همدردی فلسطین با رئیس جمهور، دولت و مردم پاکستان و خانواده های قربانیان، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

 

کویت

وزارت امور خارجه کویت در بیانیه ‌ای، بمب‌ گذاری انتحاری در مسجدی در شهر پیشاور پاکستان را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، به شدت محکوم کرد.

شیخ نواف احمد جابر الصباح، امیر کویت با محکوم کردن انفجار تروریستی در مسجد پیشاور، این اقدام تروریستی را فجیع توصیف کرد و گفت: این حملات که جان بی گناهان را هدف قرار داده و با تمام قوانین و ارزش های انسانی منافات دارد.

وی از خداوند منان خواستار رحمت و مغفرت برای قربانیان و شفای عاجل برای  مجروحان این حادثه شد.

امیر کویت همچنین در پیامی به عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان این حادثه را تسلیت گفت و مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را برای قربانیان انفجار تروریستی در مسجد پیشاور اعلام کرد.

کد خبر 1249744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha