هنرمندان با هنر خود ارزش‌ها، اصول و فرهنگ متعالی انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل کنند

سیفی با بیان اینکه هنرمندان با هنر خود ارزش‌ها، اصول و فرهنگ متعالی انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل کنند، گفت: این اقدام نباید تنها به دهه فجر معطوف باشد بلکه در تمام طول سال باید به این موضوع توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، پوستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امروز (11 بهمن) با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اساتید و هنرمندان این عرصه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

 

عبدالرضا سیفی، در این مراسم با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای برگزاری این رویداد و اساتید بزرگواری که با هنر ارزشمند خود به دنبال تعالی فرهنگ و هنر استان هستند، اظهار کرد: در ایام دهه فجر به سر می‌بریم و انقلاب ما بعد از گذشتن از پیچ‌های سختی که نظام سلطه در برابرش ایجاد کرده بود، به یک بالندگی و شکوفایی و قدرت قابل افتخاری تبدیل شد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، افزود: لازم است هنرمندان و کسانی که دستی بر این حوزه دارند، با هنر خود ارزش‌ها، اصول و فرهنگ متعالی انقلاب اسلامی را به عرصه هنر وارد و با نمای هنر آن را به مردم و جامعه معرفی کنند.

 

وی اضافه کرد: این اقدام نباید تنها به دهه فجر معطوف باشد بلکه در تمام طول سال باید به این موضوع توجه شود، ولی این ایام فرصتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی این آثار بیشتر دیده شود و عمیق‌تر به آن توجه کنیم.

 

سیفی، با اشاره به اینکه این هنر متعالی ماست که می‌تواند فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل‌های مختلف معرفی و ماندگار کند، ادامه داد: گاهی یک اثر نقاشی، خطاطی یا یک کار گرافیکی خوب تاثیر بیشتر و ماندگارتری از ساعت‌ها سخنرانی، کتاب و یا فیلم دارد.

 

وی تصریح کرد: امسال هم دهه فجر که همزمان شده با اعیاد مبارک رجب، یک شکوفایی مضاعفی پیدا کرده و باید تلاش کنیم بر خلاف نظر دشمنان که به دنبال ناامید کردن و دلسرد کردن مردم هستند، مردم را به آینده‌ای امیدبخش و سرور و شادی تشویق کنیم.

 

امین سپهریان، نیز خاطر نشان کرد: ویژه‌برنامه‌های جشنواره فجر هر ساله در خوزستان در 2 یا سه بخش برگزار می‌شود و امسال هم برنامه‌ریزی شده که این برنامه ویژه‌تر و با مخاطب بیشتری برگزار شود.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ابراز کرد: امسال علاوه بر جشنواره هنرهای تجسمی، شاهد برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر و موسیقی فجر هستیم که به ترتیب (17 بهمن) و (28 بهمن) فعالیت خود را در استان آغاز می‌کنند.

 

امیر عبیداوی، نیز بیان کرد: پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در استان خوزستان همگام با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه آن نیز در استان تشکیل شد و در این راستا از تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان دعوت کردیم در این حوزه همکاری و مشارکت داشته باشند.

 

دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خوزستان، اذعان کرد: 12 نفر از هنرمندان برجسته استان در رشته‌های مختلف برای شرکت در نمایشگاهی تحت عنوان «تجسم هنر» انتخاب شدند که سعی کردیم در این انتخاب هم در تعدد رشته‌ها، هم پراکندگی جغرافیایی و هم جنسیت را مدنظر داشتیم تا بتوانیم مشارکت حداکثری را در این رویداد شاهد باشیم.

 

وی عنوان کرد: 150 اثر از این 12 هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید که بعد از ارسال به دبیرخانه مرکزی 33 اثر برای نمایشگاه انتخاب شد که این آثار در زمینه خوشنویسی، نقاشی، نقاشی‌خط، نگارگری، عکاسی و حجم‌سازی هستند.

 

عبیداوی، با بیان اینکه این آثار از فردا (12 بهمن) ساعت 18:30 در قالب نمایشگاهی در نگارخانه میراث فرهنگی استان به نمایش گذاشته می‌شود و تا (21 بهمن) برای بازدید عموم برپاست، یاد آور شد: در کنار برپایی نمایشگاه، تجلیل از پنج نفر از مفاخر، برگزاری چند کارگاه آموزشی تخصصی و ... را خواهیم داشت.

 

کد خبر 1249784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha