کانون های مساجد گیلان میزبان معتکفین می شوند

حجت الاسلام حاجتی گفت: بیش از ۵۵ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان معتکفین در سراسر استان هستند.

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به آمادگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان جهت پذیرایی از مومنان در مراسم معنوی اعتکاف گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف در بیش از یکصد نقطه از سراسر گیلان برگزار می‌شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های مساجد گیلان نیز تمهیدات لازم برای پذیرایی از معتکفان را فراهم کردند افزود: بالغ بر ۵۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان میزبان معتکفان هستند.

 

وی برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوع‌های گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان را از برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام اعلام کرد.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون در این مراسم به جهاد تبیین پرداخته و معارف قرآن و اهل‌ بیت(ع) را به معتکفان ارائه می‌دهند اظهارکرد: تقارن مراسم معنوی اعتکاف با ایام‌الله دهه فجر، فرصت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و معارف اسلامی است.

 

گفتنی است، مراسم معنوی اعتکاف امسال از شنبه( ۱۵ بهمن) مصادف با ۱۳ رجب، ولادت امام علی (ع) آغاز شده و تا ۱۵ رجب( دوشنبه، ۱۷ بهمن) ادامه دارد.

کد خبر 1249789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha