لزوم توجه رسانه ها به نقاط قوت و دستاوردهای انقلاب اسلامی

قناعت با بیان اینکه رسانه ها مسئولیت سنگینی در مقابل امپراتوری رسانه ای غرب بر عهده دارند، گفت: جمهوری اسلامی توانسته با کمک نیروهای متخصص بومی به دستاوردهای بزرگی برسد در حالی که تحت محاصره قرار داشت و اجازه ورود دانش فنی را نمی دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز سه شنبه (۱۱ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شعار محوری امسال تحت عنوان ایران استوار، ۴۴ سال افتخار تعیین شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی در خصوص وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب عنوان کرد: غربی ها نقاط قوت خود را چندصد برابر می کنند اما سایر کشورها ضعف ها خود را پررنگ می کنند.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی توانسته با کمک نیروهای متخصص بومی به دستاوردهای بزرگی در بخش فضا برسد در حالی که تحت محاصره قرار داشت و اجازه ورود دانش فنی را نمی دادند.

 

قناعت در ادامه گفت: بدون استثنا صنعت فضای ایران کاملا بومی است و چند وقت اخیر توانست ماهواره ای به فضا ارسال کند تا در مسیر مدار قرار گیرد و این موفقیت تنها یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت درمان در کشور قبل از انقلاب گفت: در ایران قبل از انقلاب پزشک های هندی بسیاری وجود داشت اما اکنون جمهوری اسلامی به دستاوردهای پزشکی بسیاری دست یافته است.

 

وی بیان کرد: حدود سه سال قبل به ایران واکسن کرونا نمی دادند اما اکنون نیروهای متخصص داخلی چند نوع واکسن تولید کردند و جز صادرکننده واکسن کرونا محسوب می شویم.

 

قناعت با بیان اینکه رسانه ها مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، افزود: رسانه ها یکی از دستگاه های نظارتی محسوب می شوند و بدانید آمریکا به خاطر امپراتوری رسانه ای به مراتب قوی تر است و تنها حس خوشبختی دارند و این موضوع یکی از موفقیت های دشمن است.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: رسانه ها توجه داشته باشند که می توان انتقاد کرد و به چالش کشید اما حس خوب به مردم داد و بدانید که مشکلات دنیا از ما بیشتر است.

 

* افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۵۲ پروژه در خراسان جنوبی طی دهه فجر

وی به برنامه های دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۲۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی طی دهه مبارک فجر افتتاح و کلنگ زنی می شود که ۵۱۰ پروژه شهری و ۷۴۲ پروژه روستایی است.

 

قناعت ادامه داد: از مجموع پروژه های دهه مبارک فجر یک هزار و ۱۱۶ پروژه با اعتبار سه هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان قابل افتتاح است و ۱۳۶ پروژه کلنگ زنی می شود.

 

به گفته استاندار خراسان جنوبی از تعداد پروژه های دهه مبارک فجر در استان یک هزار و ۱۰۷ پروژه عمرانی و ۱۴۵ پروژه سرمایه گذاری هستند و ۱۱۰ پروژه مربوط به بشرویه، ۱۲۹ پروژه به بیرجند، ۵۱ سرایان، ۱۴۷ سربیشه، ۱۹۴ زیرکوه، ۴۳ فردوس، ۷۶ خوسف، ۱۳۱ قاینات، ۱۲۳ نهبندان و ۱۲۴ طبس است.

 

وی با اشاره به مهم ترین پروژه های دهه مبارک فجر گفت: افتتاح تولید شمش طلای نهبندان به اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان از مهم ترین پروژه های این دهه در خراسان جنوبی است.

 

قناعت ادامه داد: کارخانه کنستانتره آهن حاجی آباد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان طی دهه مبارک فجر افتتاح می شود و افتتاح ۱۶ طرح هادی با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۶۵ واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به پروژه های گازرسانی گفت: طی دهه مبارک فجر پروژه گازرسانی به ۳۲ روستای زیر ۲۰ خانوار طبس با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان، گازرسانی به ۱۱ روستای زیر ۲۰ خانوار بیرجند با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان و گازرسانی به ۲۳ روستای زیر ۲۰ خانوار بشرویه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 
قناعت در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه گاز خراسان جنوبی تنها از شمال تغذیه می شود طی پیگیری ها مقرر شد تا گاز خراسان جنوبی از طرف سیستان و بلوچستان نیز تامین شود و طول گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان ۱۷۰ کیلومتر است و در مسیر تامین اعتبار قرار دارد.
 
 
وی به دیگر پروژه های دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: طی این دهه دستگاه ایکس ری با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در ماهیرود و پروژه تامین برق سایت ۵۰ هکتاری نهضت ملی مسکن در طبس با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان افتتاح می شود.
 
 
استاندار خراسان جنوبی در خصوص پروژه های کلنگ زنی دهه مبارک فجر گفت: طی این ایام عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب قاین، گازرسانی به ۱۳ روستای زیر ۲۰ خانوار خوسف و احداث سه مدرسه ۱۲ کلاسه در سایت اداری، زعفرانیه و امیرآباد بیرجند آغاز خواهد شد.
 
 
قناعت در پایان بیان کرد: در این ۱۴ ماه به تمام حوزه ها ورود کرده ایم اما چون در زمینه زیرساخت ها مشکلاتی دارد به همین دلیل بیشترین تمرکز بر روی زیرساخت ها بوده است و در جذب سرمایه گذار به سمت استان به خودم نمره قبولی نمی دهم.
 
 
 
 
 
 
کد خبر 1249886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha