لزوم انجام حرکت دیپلماسی و اقدام عملی مسلمانان در مواجهه با توهین اروپا به قرآن

حجت الاسلام محمودی جسارت به قرآن کریم را حرکتی سخیف و ناشی از عجز دشمن دانست و گفت: اگر حرکت دیپلماسی و مطالبه گری ملت ها کنار یکدیگر در مواجهه با توهین به قرآن قرار گیرد، می تواند تاثیرات جدی خود را برای مقابله با این اقدام بر جای بگذارد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هتک حرمت کشورهای غربی و اروپایی به ساحت قرآن کریم گفت: جسارت به قرآن کریم یک حرکت سخیف است که نشان از عجز دشمن دارد یعنی وقتی کسی از نظر منطق کم می آورد، به توهین رو می آورد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خطاب به دنیای صهیونیسم گفت: ما ادعا داریم قرآن کتاب منطق است و دین اسلام دین عقلانیت و منطق است و قرآن کریم دعوت به تحدی می کند و می گوید آیه ای مانند من بیاورید.  به جای آنکه قرآن بسوزانید، آیه ای مانند قرآن بیاورید. اینکه شما به توهین، پاره کردن و آتش زدن قرآن روی می آورید یعنی از نظر منطق و استدلال کم آورده اید و این نشان دهنده ضعف و استیصال دنیای غرب است.

 

وی با بیان اینکه در فرانسه نشریه فیگارو اعلام می کند که از زمانی که جسارت و مبارزه با قرآن شکل گرفته است، فروش قرآن در فرانسه بیشتر شده است، گفت: آنها می دانند که اسلام در دنیای غرب رو به رشد است و خصوصا در سوئد اسلام گرایی بسیار چشمگیر بوده است. موسسه پژوهشی پیو در آمریکا اعلام کرد که در سال های اخیر اسلام گرایی در اروپا دو برابر شده است. بر این اساس آنها ناراحت هستند و برای ابراز ناراحتی خود از آنجا که نمی توانند جلوی گرایش مردم به اسلام را بگیرند و هیچ گاه نمی توانند مانع نور اسلام شوند؛ اقدام به آتش زدن آن می کنند غافل از آنکه این آتش زدن و اهانت ها نتیجه عکس می دهد.

 

وی گفت: اروپا و غرب با این کار خود نمی تواند جلوی نور قرآن را بگیرد و یقینا روز به روز شاهد توسعه فرهنگ قرآن و فرهنگ دینی در سطح جوامع بشری هستیم و آینده اروپا انشاءالله از آن اسلام است.

 

حجت الاسلام محمودی در مورد اقدام عملی کشورهای مسلمان در مواجهه با توهین به قرآن خاطرنشان کرد: اقدام عملی از یک سو وظیفه ملت هاست که شامل تظاهرات ها، بیانیه ها و مطالبات است و از سوی دیگر وظیفه دولت ها و حکومت ها است که از نظر دیپلماسی باید قوی شوند که متاسفانه در حوزه دیپلماسی در کشورهای اسلامی با ضعف مواجه هستیم، مانند عربستان که خود چاپ قرآن را بر عهده دارد و خود را خادم حرمین شریفین معرفی می کند اما باید موضع خود را در این موضوع انتخاب کند و بر روی آن محکم بایستد.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه کشورهای اسلامی گرفتار سردمداران مزدور هستند و باید ملت ها، دولت ها و حاکمان خود را مجبور به موضع گیری کنند. معتقدم باید این هم افزایی را در جهان اسلام به شکل های مختلف از طریق رسانه ها و فرهیختگان ایجاد کنیم البته برخی از کشورها اقدامات خوبی را در مواجهه با توهین کشورهای اروپایی به قرآن انجام داده اند و توانسته اند کالاهای اروپایی را تحریم و اعتراضاتی را شکل دهند.


حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: به نظر می رسد اگر حرکت دیپلماسی و مطالبه گری ملت ها کنار یکدیگر در مواجهه با توهین به قرآن قرار گیرد، می تواند تاثیرات جدی خود را برای توهین اروپا به قرآن بر جای بگذارد.

 

 

 

کد خبر 1249890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha